Årsmodell TZ 250 5KE?

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Jag har ett chassie till en TZ 250 med chassienr.CG09C-000155.
Det har radialbromsar fram.
Kan någon hjälpa mig med årsmodell?

Stefan

Det är en 02:a av dina fakta att dömma. 01:a hde inte radialmonterade bromsar och 03 och framåt har CG15C-00001- och uppåt.

Det kan faktiskt vara en 01:a med annan gaffel eftersom de har serienummer som startar på CG09C-00101 men jag är ganska säker på att Yamaha inte byggde så många som 55 hojar.

Det kan faktiskt vara en 01:a med annan gaffel eftersom de har serienummer som startar på CG09C-00101 men jag är ganska säker på att Yamaha inte byggde så många som 55 hojar.
Finns det något sätt att se skillnad på 01 och 02?

Chassiemaässigt har jag för mig att de är exakt likadan. Den stora nyheten var bromsarna och lite annorlunda kåpor.

jag är också intresserad av vilken åsmodell det är på min TZ250!
Jag har alltid trott att det vart en 01:a men vart lite tveksam nu...
Mitt Ramnummer är CG09C-000238, Och den har inte radialmonterade bromsar!
Finns det något sätt man kan se vilket nummer i serien av tillverkade Tz:or av den årsmodellen den har också?

/ Oscar

jag är också intresserad av vilken åsmodell det är på min TZ250!
Jag har alltid trott att det vart en 01:a men vart lite tveksam nu...
Mitt Ramnummer är CG09C-000238, Och den har inte radialmonterade bromsar!
Finns det något sätt man kan se vilket nummer i serien av tillverkade Tz:or av den årsmodellen den har också?

/ Oscar
Det är en 01:a eller en 02:a eftersom 01:orna börjar på 101 och uppåt. Har inte lyckats luska ut mer exakt än så eftersom det inte står var i nummerserien som 02:orna börjar. Verkar ju lite skumt med tanke på framgaffeln/bromsarna.

men hur många 01 och 02 gjorde dom....138 st!!!!hmmm

tack för alla svar, har nog kommit fram till att det är en 2001:a ändå :P lite fundersamt bara att det tillverkades så pass många hojar som över 138 st!
Men det var ju andra tider då emot hur det är nu!
Läste tuverr på rising sun cycles att bara 15 st Tz 250 skulle tillverkas till 2009 och att det skulle vara sista året som de skulle producera dem... Hoppas de ändrar sig :(

*/ ?>
Back