Årsmodell på oregistrerade fordon?

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
Sålda :(
Detta är väl inte riktigt en fråga för sporthoj.com, men ska man ha bra svar så är det ju alltid här man ska vara!

Tänkte utöka garaget med en cross. Jag är ingen van cross köpare och funderar på hur man skall veta vilken årsmodell en cross har. En mc går ju alltid att kolla upp i bilregistret men en cross som inte är enduro/lv reggad går ju inte att kolla upp. Jag har fått ram nr och har fått berättat för mig att det ska gå att utläsa där, vilket jag tycker verkar vara konstigt, kan då inte begripa vilken siffra som ens antyder något om årsmodell.

Hur ska jag veta att crossen jag ska titta på verkligen är en -01?
 
MrD13 skrev:
2443568 Detta är väl inte riktigt en fråga för sporthoj.com, men ska man ha bra svar så är det ju alltid här man ska vara!

Tänkte utöka garaget med en cross. Jag är ingen van cross köpare och funderar på hur man skall veta vilken årsmodell en cross har. En mc går ju alltid att kolla upp i bilregistret men en cross som inte är enduro/lv reggad går ju inte att kolla upp. Jag har fått ram nr och har fått berättat för mig att det ska gå att utläsa där, vilket jag tycker verkar vara konstigt, kan då inte begripa vilken siffra som ens antyder något om årsmodell.

Hur ska jag veta att crossen jag ska titta på verkligen är en -01?
Du får väl ringa till en handlare eller generalagent av det märke du är intresserad av och fråga vilken siffra eller bokstav som talar om årsmodellen.Alla fabrikat har något sånt system,men det är inte nödvändigtvis lika på alla märken.
 
Åmotar´n skrev:
2443579 Du får väl ringa till en handlare eller generalagent av det märke du är intresserad av och fråga vilken siffra eller bokstav som talar om årsmodellen.Alla fabrikat har något sånt system,men det är inte nödvändigtvis lika på alla märken.


Ringde en Honda verkstad och det var verkligen tur att jag gjorde det! Den 01:a som jag ska titta på visade sig vara en 00:a. Ringde tillbaka till nuvarande ägaren och han visste ingenting och blev arg för att han i sin tur hade blivit lurad när han köpte den.

Så nu blir det viss skillnad när vi kommer till prutningen!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top