Årsmodell??? Fzr 600

fzrjonte

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
Honda CR 125 -99, CBR 954 -02, Yamaha FZR 600 -93
Har en fzr 600 som jag hämtat i Tyskland. Tänkte kolla om det finns nån som kan hjälpa mig med vad det e för årsmodell börgar bli lite klyven nu. På regbes så satte de att det var en 95:a men jag tror att det e max en 93:a. Kan lägga till att det e miles mätare....

Bifogat

• Fzr 2.JPG
    Fzr 2.JPG
    40.8 KB · Visningar: 130
  • Fzr 3.JPG
    Fzr 3.JPG
    38.8 KB · Visningar: 103
Hm jag skulle nog mer säga att det är en 89. pga baken... hade själv en 89 och den såg lika kantig ut. har för mig att 90-93 är "rundare".

Ja har inte en aning vad det e för årsmodell men jag tycker färjerna känns lite "nyare"....

Jag har då aldrig sett den färgsättningen.

Den har samma toppkåpa som 89-90 men samma bromsok som 91-93.

Vilar varvräknaren rätt ner eller ligger den "lutad" åt höger?

Last edited:
Två sätt att identifiera. Ramnumret samt motornummret. De ska matcha i delnumren (ifall inte motorn är utbytt till tidigare/senare modell)

Om det är en 93:a skall ramnumret (och del av motornumret)bestå av:
US model: 3HHA

Eller UK modell (europeisk):3HEE (alt. 3HE-106101)

fzrjonte skrev:
Har en fzr 600 som jag hämtat i Tyskland. Tänkte kolla om det finns nån som kan hjälpa mig med vad det e för årsmodell börgar bli lite klyven nu. På regbes så satte de att det var en 95:a men jag tror att det e max en 93:a. Kan lägga till att det e miles mätare....

Skicka över reg nummert kan jag kolla upp de...

Rätta mig om jag har fel, men jag tror det är en 89 eller 90. Hojen på bilden nedan är en 91:a och jag tror det var första årsmodellen med bara en strålkastare. På 91:an blev bakfälgen dessutom 4 tum bred, istället för tidigare 3.5 tum.

EDIT:
Valentinic mfl. kanske har lite bättre koll på vilka modeller som har funnits var. Jag läser bara i svenska Bike Test från 2002 här :).

En sak till: En skillnad mellan (svenska) 89 och 90 års modell är att 89:an har tvåkolvsok fram, men 90:an har fyrkolvs.

Bifogat

• yamaha-fzr600-1991.jpg
    yamaha-fzr600-1991.jpg
    51.1 KB · Visningar: 66
Last edited:
PacMan skrev:
Rätta mig om jag har fel, men jag tror det är en 89 eller 90. Hojen på bilden nedan är en 91:a och jag tror det var första årsmodellen med bara en strålkastare. På 91:an blev bakfälgen dessutom 4 tum bred, istället för tidigare 3.5 tum.

EDIT:
Valentinic mfl. kanske har lite bättre koll på vilka modeller som har funnits var. Jag läser bara i svenska Bike Test från 2002 här :).

En sak till: En skillnad mellan (svenska) 89 och 90 års modell är att 89:an har tvåkolvsok fram, men 90:an har fyrkolvs.
PacMan har rätt gällande den SVENSKA marknaden.

Hojen som frågas i tråden ser sýnnerligen ut som en av 1990 års modell.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats