Årsmöte SMC-Stockholm

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Åh Niclas - är DU sån där! :tummenupp Aktiv i styrelsen å allt!
Coolt.
Synd som det är, jag kan inte närvara.
Och jag har bommat tiden för motioner osv.

Men! Jag följer med spänning vad som sker.
Härligt att ha dig där.
Då blir det bra.

Kämpa på tigern!

Så då var årsmötet över. Resultatet av årsmötet blev en helt ny styrelse.... ja nästan iaf.
Med nytt blod och nya krafter så ser vi fram emot det kommande året.
Kommer detta medföra någon förändring inom smc-sthlm?
Det återstår ju att se.
I styrelsen ingår nu 4st sporthojsinstruktörer. Men det finns även representanter från custom,touring mm.. Vi är alla glada hojåkare... Glada för det mesta iaf:)
Vi kommer givetvis jobba förutsättninslöst jobba för ALLA motorcyklister.

För min del så ligger ändå sporthojskollektivet vamrt om själen.

Tackar även den avgående styrelsen för ett gott år.

Först vill jag tacka styrelsen som suttit i SMC Stockholm under 2008. Jag vet att de har lagt ner många timmar och gjort ett jättejobb för SMC Stockholm.

Ja de flesta hojkategorier blev invalda i styrelsen och det ser jag som en fördel. Vi i styrelsen finns ute bland er alla :)

Vi kommer självklart att fortsätta att jobba för hojåkarnas bästa i Stockholms län. Vårt arbete har bara börjat och det finns mycket som vi ska igenom och planera och ... ...

Gå in och följ vårt arbete, ta del av protokoll och läs om utbildningar och bankörningar m.m. på http://www.svmc.se/stockholm

SMC Stockholms forum: http://forum.svmc.se/forumdisplay.php?f=18

Kjelle

Lite OT men det hade varit grymt med ett "stockholmsrörken", fast det kanske inte finns banor.

Lite OT men det hade varit grymt med ett "stockholmsrörken", fast det kanske inte finns banor.
Du kan på BMW Mc-Klubbens sida läsa om körningarna på Tuvängen go-kartbana utanför Södertälje. Under 2008 så körde man där varannan lördag men inför 2009 så finns det planer på att ev köra där varje vecka. Men det återstår att se om man får ihop det med tider på banan, instruktörer m.m.

http://www.bmw-mc-klubben.se/view.php?id=39

Kjelle

Du kan på BMW Mc-Klubbens sida läsa om körningarna på Tuvängen go-kartbana utanför Södertälje.

Jepp, jag kör där ibland men det känns lite för oregelbundet och konstiga tider jämfört med rörken som kör en vardagskväll i veckan. Har man familj är det oftast knepigare att motivera att man försvinner en dag på helgen än en kväll i veckan. Men oavsett - bra initiativ av bmw-klubben och skitbra att det finns.

Jaha det var så... Jag förstår hur du menar.

Ett alternativ vore kanske att man kör varannan vecka på lördagar och varannan vecka en vardag. Fast nu sitter jag ju inte i den grupp som planerar verksamheten på Tuvängen. Men man kan ju komma förslag och sedan får man se var det landar. Jag ska prata med de som håller i planeringen, det kan nog finnas flera i liknande situation som du med samma önskemål.

Kjelle

Nu har jag mailat en av de ansvariga för körningarna på Tuvängen och förklarat läget :)

Jepp, jag kör där ibland men det känns lite för oregelbundet ...................

En förklaring att det är som det är:

Den säsong vi haft nu, har vi nära nog försökt att köra varannan vecka.
I bland har det haltat p.g.a av storbanedagar som tagit instruktörer i anspråk. Vissa heldagar, typ midsommardagen kan också göra att tvåveckorsschemat spricker.

Säsongen 2009 kommer vi också att försöka hålla tvåveckorsintervall men jag vet redan att det ibland spricker p.g.a kollisioner med versamheter på andra banor.

Att vi kör på lördagar är faktiskt så enkelt att det är den enda dagen vi kan hyra banan i fyra timmar. Dessutom, när så nu är fallet, har vi sett lördagen som ett bra komplement till Rörken-måndagen.. Då har vi både körning en vardagkväll och en lördag förmiddag. En del har lättare att komma till banan på en lördag och för andra är det tvärtom och då finns Rörken.

För två år sedan provade vi att köra frdagkvällar och då bara fram till kl nio, tre timmar men det blev mycket färre deltagare. Vi gjorde i samband med det också en enkel enkätundersökning och den utföll till lördagens fördel.

Jag hoppas verkligen, trots allt att du kan komma loss några lördagar och köra med oss hälsar
/Bengt

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...