Års-service på Kawa, var?

Sulanz800

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2017
Hoj
Z800
Tjena. Dags för mig o göra årsservice på min kawa z800 innan jag låter den vila tills nästa säsong. Som jag tidigare nämnt är det min första sporthoj och har ingen som helst aning vart jag ska serva hojjen. Ska göra årsservice. Funderat på mc verkstan i Vällingby efter jag kollat på hans Facebook, verkar vara duktig. Nån som har nån slags info om han ? Eller kan ni rekommendera något grymt ställe som servar och fixar med kärlek till måttligt pris (Stockholm)Trött på alla pengar giriga människor som bara vill få jobbet gjort och betalt. (1800mil plus årsservice) mvh dropagearanddisappear

Ingen aning om han är duktig .Men står väldigt mycket om honom på internet

E&D MC i Solna har gjort flera bra jobb till bra pris åt mig, men det är ett par år sedan så jag vet inte hur de är nu.

Mc verkstan i Vällingby skall man undvika. Han har vad jag vet varit i klammer med rättvisan ett flertal gånger. Rating är sannolikt fejkad. Ägaren heter Linus Göran Andersson och saknar mej veterligen F-skattesedel. Sök på mc verkstan Vällingby och kolla på flashback så får du se vilken filur det är.

Jag lämnade min sv1000 till honom för några år sen för att han var otroligt mycket billigare än till exempel ava och din-mc.
Hade en läckande framgaffel.
Lämnade hojen som skulle bli klar på ett par dagar.
Det blev den inte, plötsligt hade han fått fel delar osv osv osv... När jag skulle hämta hojen olagad så befann den sig på en helt annan adress med tom tank.

Släppte det hela och betalade en riktig verkstad vad det uppenbarligen kostade.

Billigt är sällan bra.

Som svar på din fråga.
AVA är kawaverkstad och Örby mc är det

http://www.orby-mc.se/

Okej tack fortsätt gärna med tips allihopa uppskattas verkligen ! Har nån info om mc skadecenter i länna? Bor själv i Haninge så det är nära. Fick höra något om nån mc glad gubbe i Tyresö eller liknande. Tack tack tack

Stockholms MC Skadecenter i Länna är bra! Vi servade där i flera år innan vi flyttade till norrort. Tommy är en klippa. Auktoriserad Kawa-verkstad dessutom.

"Trött på alla pengar giriga människor som bara vill få jobbet gjort och betalt"

Nu blev det fel (hoppas jag).

"Trött på alla pengar giriga människor som bara vill få jobbet gjort och betalt"

Nu blev det fel (hoppas jag).
Ja, det blev fel. Helt obegripligt om du frågar mig...

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Har haft min ER6 på både mc-bolaget och örby, gillade örby bättre.

Jag säger Svenska motorcykelbolaget i Järfälla han är sjukt service minded! Jag åker alltid dit eller ringer och han är lika hjälpsam via telefon!

Snälla, skriv inte "Hjälp" som rubrik, det blir liksom lite svårare att söka på ämnet framöver.

Tobbe på Svenska Motorcykelaktiebolaget, som tidigare nämnts, är dit man tar sin Kawasaki i Stockholmsområdet om man ska ha ärlig, proffsig, auktoriserad och personlig service. Just my USD 0.02 cent

Skickat från min iPad med Tapatalk

Tobbe på Svenska Motorcykelaktiebolaget, som tidigare nämnts, är dit man tar sin Kawasaki i Stockholmsområdet om man ska ha ärlig, proffsig, auktoriserad och personlig service. Just my USD 0.02 cent

Skickat från min iPad med Tapatalk

Confused nu av er som pratar om mcbolaget och motorcykelbolaget och motorcykelaktiebolaget, dom två senare antar jag ni menar samma.

Den enda av dom tre nämnda som jag vet är auktoriserad kawa verkstad är mcbolaget.se om jag kollar på kawas egen hemsida. Har ni någon annan info dela gärna. Själv intresserad att pröva annan verkstad än den jag använt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti