Årets två första crash!

Mavve skrev:
Hur skulle du fått dem till att betala då?

Jag skulle sakligt förklara att hjälmen är att betrakta som förbrukad.
Är personen så puckad att denne inte förstår och vägrar ersätta hjälmen, tja vad gör man då?
En person som olovandes tar på sig någon annas hjälm och dessutom fipplar den i backen? Tar sig sådana friheter kanske han får för sig att testa moppen också?
Undrar vad är det är för bransch som dessa affärsbekanta sysselsätts av?

Henken skrev:
Just ordet pryla har jag lart mig av dig, hehe.

Jag vet.

Per skrev:
Jag skulle sakligt förklara att hjälmen är att betrakta som förbrukad.
Är personen så puckad att denne inte förstår och vägrar ersätta hjälmen, tja vad gör man då?
En person som olovandes tar på sig någon annas hjälm och dessutom fipplar den i backen? Tar sig sådana friheter kanske han får för sig att testa moppen också?
Undrar vad är det är för bransch som dessa affärsbekanta sysselsätts av?

Spekulera bäst du vill, men Emmi hade kommit längre än du.

Mavve skrev:
Egentligen. Hur skulle du gått till väga då?

Skulle du hållt fast dem tills polisen kommit(vilken hade tagit ett halvår då ditt fall sannerligen inte hade prioriterats direkt).

Du kunde ju klart bett dem betala, men om de vägrat hade det slutat där med.

Jag hade nog fotat dem med mobilen, brukar vara snabb med o göra det sen vet man vilka de är :)
Har funkat innan.

Du får ju gripa dem för en sådan sak om det är så, sen invänta polis :) Skadegörelse av egendom, fängelstraff i straffskalan= du får använda dig av envars rätt, dvs gripa som civilist och hålla kvar tills polis kommer. Sen om det finns nån som skulle göra det för en hjälms skulle är en annan femma...

Freakshow skrev:
En kille tar sig friheten å ska testa hjälmen å tappar den i golvet..... sen skrattar han, å hans polare! Å jag står å ser allt! Jag står åxå å ser hur han snabbt slänger tbaka hjälmen å sätter sig ner som inget har hänt!
Repor i visiret å hjälm!
Hade det inte vart affärskontakter hade det blivit en sjyst jä... 80-tals round-kick! Nu blev det tyvär bara en enkel fråga som löd: Exakt hur dum i huvet e du? Som svara fick jag: Sorry man... skit asså!
:huvet
Han ska köpa dig en ny hjälm, annars NaKcSkÅt DiReKcT!

Annars kunde du alltid ha "råkat" spillt ett glas vin eller kaffe på deras fina och dyra kostymer:)

Jonathan skrev:
Annars kunde du alltid ha "råkat" spillt ett glas vin eller kaffe på deras fina och dyra kostymer:)
inget snack om saken personen skulle får betala en ny hjälm. eller som Jonathan säger, råka spilla över dom. dock ej vinet men kanske knogmackan.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra