Årets skiva....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nån annan här som gillar gamla Metallica,Megadeth,Slayer,Anthrax med mera som har hört Exodus-"Tempo of the damned"?

Kommer det nån skiva i år som ens är i närheten av att vara bättre så ska jag äta upp mina bromsok....

En klar tiopoängare....
 
Aldrig hört faktiskt. Hörde däremot nyligen en några låtar med Battleaxe. Någon som hört tex Ready to Deliver med Battleaxe?
 
Last edited:
Macho Woman skrev:
Och det är gamla hederliga Exodus? Hade ingen aning om att de fortfarande fanns. Okej. Det måste kollas upp.

Gamla hederliga Exodus ala "Bonded by blood"!!

Fast i modern tappning med fetare produktion och ljud.

Stilmässigt är det dock så retro att det känns nyskapande.
 
Chris Ash skrev:
Nån annan här som gillar gamla Metallica,Megadeth,Slayer,Anthrax


Metallica var ju bra på medeltiden :)
Megadeth har jag stt live en gång, det är dom 40 värsta minuterna i mitt musikliv. Tur att dom bara var för band till AC/DC :yoparty
Och Anthrax har jag nog aldrig hört.

Så jag får väl kolla upp det då.
 
landen skrev:
Metallica var ju bra på medeltiden :)
Megadeth har jag stt live en gång, det är dom 40 värsta minuterna i mitt musikliv. Tur att dom bara var för band till AC/DC :yoparty
Och Anthrax har jag nog aldrig hört.

Så jag får väl kolla upp det då.

Megadeth är skittrista live. Men på skiva är de mästerliga.
 
Chris Ash skrev:
Nån annan här som gillar gamla Metallica,Megadeth,Slayer,Anthrax med mera som har hört Exodus-"Tempo of the damned"?

Kommer det nån skiva i år som ens är i närheten av att vara bättre så ska jag äta upp mina bromsok....

En klar tiopoängare....

Den va verkligen tung!. :tummenupp
 
Chris Ash skrev:
Nån annan här som gillar gamla Metallica,Megadeth,Slayer,Anthrax med mera som har hört Exodus-"Tempo of the damned"?

Kommer det nån skiva i år som ens är i närheten av att vara bättre så ska jag äta upp mina bromsok....

En klar tiopoängare....

Dom verkar sjysta.. lyssnar på plattan nu, dock gillar jag nog inte hans röst så bra.. sen är det inget tryck i skiten, men helt klart godkänt!

Men det är ju inte i närheten av Testament :yoparty :hihi
 
Macho Woman skrev:
Har du aldrig hört Anthrax?! Nu känner jag mig verkligen gammal.

Hehe ja du är ju 9 år äldre än mig, om det nu är gammalt vet jag inte men.
Du får väl tipsa om någon bra låt/album så man kan kolla upp det.
 
landen skrev:
Du får väl tipsa om någon bra låt/album så man kan kolla upp det.

Among the Living. Den har alla vi gamlingar och vi har den för att den innehåller alla hitsen. Det är rejält tunggung med kvicka texter. Kolla upp den!
 
Hmmmm aldrig hör Anthrax!!!! :jisses

Tillhör inte det allmänbildningen att ha hört dom :mattias
 
landen skrev:
Hehe ja du är ju 9 år äldre än mig, om det nu är gammalt vet jag inte men.
Du får väl tipsa om någon bra låt/album så man kan kolla upp det.

"Armed and dangerous" och "Spreading the disease" är med thrashklassiker som skall kollas upp.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top