Hightuned
Ny medlem
Skulle upp till Jordbro och grilla hos en polare och tänkte då passa på att köra en sväng via Storavika-Rosenhill-Tungelsta. Svänger in på torövägen och kör om en bil på första rakan för sedan lugnt lägga ned i den följande vänstern och upptäcker precis jättegrussträngen samtidigt som jag känner att framhjulet är på vift, som tur var så gick den inte for så jag höll mig på vägen. Pustar ut och kör mot Rosenhill och kommer ikapp en karavan bilar innan Fituna. Jag kör om 2 st och viker in för att invänta en mötande bil, fortfarande med blinkersen på för omkörning kommer jag upp bakom nästa två bilar, bullrande med motorbroms (brukar använda duccens väldiga buller för att göra mina medtrafikanter uppmärksamma på att jag finns där) så börjar jag köra om dom när plötsligt den svarta Volvo 850in kastar sig ut för att försöka hinna om framförvarande bil innan det knicksiga partiet vi bondgården. Natuligt vis tittar idioten inte i backspegeln (han måste varigt både blind och döv om han inte hör mig heller) och jag hinner precis vika undan hojen och press mig förbi svintet. Resten av turen går utan incidenter och efter att ha avnjutigt en god middag i glada vänner lag så styr jag kursen hemmåt. Klockan har nu hunnit bli sent och jag ligger och tar det lugnt då det är mörkt och disigt när jag kommer ned mot Ösmo-korset i strax över 110 så ser jag att reflexnassarna har slagit läger på andra sidan korsningen, och när jag kör förbi så börjar naturligtvis det jävla blåljuset blinka. Jag har naturligt vis inte bytt min miniskylt och då jag inte vet om dom klockat mig och inte är sugen på ombes och nya böter så avlägnsnar jag det störande ljuset från backspeglarna och tänker inte mer på det (eftersom dom ytterst sällan har mer en bil patrulerandes i vår lilla stad). Jag saktar ned när jag kommer in i stan, när en mötande bil plötsligt svänger över i mitt körfält och jag hinner precis väja och klämma mig mellan bilen och en refug för att hinna smita iväg och låsa in hojen.Vad tänker dom egentligen det är ju för faan mordförsök att försöka preja en hoj, och dessutom för en ringa trafikförseelse?.

p.s. Iband lönar det sig faktiskt att ha en miniskylt utan belysning!.
p.s. Iband lönar det sig faktiskt att ha en miniskylt utan belysning!.
Last edited: