Årets resa...

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
690 SMC -09
Då är det dags att återgå till den roliga vardagen.
Har fått några mil på mätaren iaf, vilket kanske inte bara är positivt. :confused:
Årets resa gick till Paris, över franska alperna till Nice, därifrån är det inte
långt till Cannes och Sant Tropez. Hemfärden tog vi över Italien, shweiz Tyskland och sedan Danmark.
En varningens ord kan ju utlovas för att parkera sin hoj ngn stans i Nice.
Iaf om man har en R1 av "nyare" (ok allt är relativt) modell, de är helt galna i denna hojen där!
Hur många som helst som var framme och tittade på dagtid och tog kort. Någon försökte sig även senare på natten försöka sig på att bli en lycklig ägare! :huvet
Men de verkar ha varit klantiga killar iaf så jag fick behålla den, bara lite
"skavsår" på skivan och märken på skivbromslåset.
Hur som helst, en underbar resa och Alperna är svårslaget när det gäller körglädje! :banana :banana
Smilet har nog knappt lags sig än.
Återkommer med lite bilder för att inspirera er andra att ta samma beslut och ut och åka.

Trevlig sensommar på er!!

Indigo skrev:
Har fått några mil på mätaren iaf, vilket kanske inte bara är positivt. :confused:
Årets resa gick till Paris, över franska alperna till Nice, därifrån är det inte
långt till Cannes och Sant Tropez. Hemfärden tog vi över Italien, shweiz Tyskland och sedan Danmark.
En varningens ord kan ju utlovas för att parkera sin hoj ngn stans i Nice.
Iaf om man har en R1 av "nyare" (ok allt är relativt) modell, de är helt galna i denna hojen där!
Hur många som helst som var framme och tittade på dagtid och tog kort. Någon försökte sig även senare på natten försöka sig på att bli en lycklig ägare! :huvet
Men de verkar ha varit klantiga killar iaf så jag fick behålla den, bara lite
"skavsår" på skivan och märken på skivbromslåset.
Hur som helst, en underbar resa och Alperna är svårslaget när det gäller körglädje! :banana :banana
Smilet har nog knappt lags sig än.
Återkommer med lite bilder för att inspirera er andra att ta samma beslut och ut och åka.

Trevlig sensommar på er!!

Mmmm....låter kanon härligt med en längre mc-semester.

Hur upplevde du R1:an på lång semester? Vad ligger kostnaderna för en sån sväng? Sugen som bara den att ta hojen på lång färd...åtminstone inom Sverige.

LocDog skrev:
Mmmm....låter kanon härligt med en längre mc-semester.

Hur upplevde du R1:an på lång semester? Vad ligger kostnaderna för en sån sväng? Sugen som bara den att ta hojen på lång färd...åtminstone inom Sverige.

Allt är la relativt men är rätt lång och kan då få en rätt behaglig körställning med armbågar vilande på knäna, men röven värker ju efter ett tag.
Hotell bodde vi på, så det var väl inte det billigaste alternativet, men hotellrum för ca 50 Euro delat på två är ju inte så himla farligt. Har inte räknat ut hur mkt jag brännt än. Får väl återkomma när saldot från banken ramlar in, :huvet

Indigo skrev:
Allt är la relativt men är rätt lång och kan då få en rätt behaglig körställning med armbågar vilande på knäna, men röven värker ju efter ett tag.
Hotell bodde vi på, så det var väl inte det billigaste alternativet, men hotellrum för ca 50 Euro delat på två är ju inte så himla farligt. Har inte räknat ut hur mkt jag brännt än. Får väl återkomma när saldot från banken ramlar in, :huvet

Jo jag kan tänka mig att röven lär domna fort efter en stund, men som tur är så finns det ju saker att titta på hela tiden så man glömmer av det litegrann.
Sen är det skönt att stanna en del så man får sträcka på sig litegrann....ingen hödare att sträckköra i något fordon.

Nja hotell är väl kanske inte billigast men om man räknar på att ta resan som ett alternativ till en solsemester till typ Grekland så har man ju ett par lappar att placera.

Fast de kostar ju säkert en del med soppa och så....fast nedåt så är bensinen relativt billig gentemot Sverige så. Men det blir nog i alla fall en sväng upp i Norge till nästa säsong.

Indigo skrev:

Det är bara positivt med mil på mätaren! :tummenupp
Sitter och blir grön av avund, visserligen finns det många fina vägar här hemma i Sverige men alperna är som sagt svårslaget. Du verkar ha lagt upp en fin resa, hur många mil totalt? Hur långt orkar röven din med när det blir tal om rena transportsträckor med din hoj?

JRT skrev:
Indigo skrev:

Det är bara positivt med mil på mätaren! :tummenupp
Sitter och blir grön av avund, visserligen finns det många fina vägar här hemma i Sverige men alperna är som sagt svårslaget. Du verkar ha lagt upp en fin resa, hur många mil totalt? Hur långt orkar röven din med när det blir tal om rena transportsträckor med din hoj?

Som mest körde vi 120 mil på en dag, inte det roligaste jag gjort i mitt liv men det var sträckor över tyskland och autobahn så där avverkade man en del mil i lagom hastighet... Men kroppen är inte glad åt sånna pass... Allt som allt, hmm tror det är runt 600 mil med lite utstickare hit och dit...

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda