Årets mest misslyckade tur?

Voiceless skrev:
Hahaha, SÅ du var också med på den turen :)

// Han som fick skjutsa tjejen tillbaka till skolan efter första vurpan :)

Jo det är en dag att minnas... :rolleyes:
/Ludde

Lurvas skrev:
Detta hände under landsvägskörningen på min intensivkurs:

Jag ville glänsa lite så jag tog min egen hoj, men efter ca. 20 min resa så tvärdör den och vi får ställa den på en kakelfabrik. Jag hoppar upp bakom läraren på hans transalp och 5 min senare märker vi att en av eleverna är borta.
Hon hade åkt av i en kurva (i relativt låg fart) och hojjen vägrade starta efter det.

Vi bestämde oss för att åka tillbaka till skolan och fixa nya mc.
När vi är tillbaka ungefär där min dog på första resan så klotar tjejen igen i en blöt sluttande kurva. Läraren väjer ner i diket, jag välter och slår huvet i asfalten (kroppen domande i nån sekund), men allt var okej.

Så bär det av igen och efter 1½ timme så kör tjejen ner i ett dike IGEN!!!
Ingen skada skedd dock, men sista timmen var jag skitnödig så jag höll på att dö. :D

Allt gick ju bra och vi fick dessutom 1h extra körtid helt gratis! :tummenupp

/Ludde

Låter som hon inte ska köra hoj? :va

Min tråkigaste tur var när vi åkte direkt från MotoGP på Sachsenring till Rostock. Tappar bort de två vi åkte med på påfarten.
Ca 50 mil Autobahn på en dag. Efter ca 2 mil börjar det pissregna och håller i. Sen avtar det och man kör ett par mil utan regnställ. Då börjar det hällregna igen och regnstället är också blött. Genomsurt skinnställ, pool i stövlarna för att det rinner rännilar ner i dem och köra med öppet visir för det idiotimmar i det.
Tar ett stopp vid McDonalds för att käka och åker sen vidare. Träffar våra vänner igen vid en bensinmack, de har kört hela vägen och vi hann med ett stopp på en halvtimme. Snittfart - 180km/h.
Blir mörkt, har bara mörkt visir. Regnet avtagit. Tankpaus, och killarna kläcker att det bara är 5-7 mil kvar.
Kör ca 3 mil till, ser en skylt där det står Rostock 180 på (18 mil)... :huvet :fatta! Klockan är för mycket för att stanna nånstans så vi fortsätter, kommer fram till Rostock runt 1 på natten, båten går 8.30 på morgonen. Sover i terminalen på ett stengolv.

Mindre kul tur. :mad:

Sen är alla turer när folk har åkt av vägen jävligt tråkiga, liksom alla turer när det har börjat regna när man är långt hemifrån och man sitter fast på en pizzeria i flera timmar pga hällregn.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park