Årets mest misslyckade tur?

Detta hände under landsvägskörningen på min intensivkurs:

Jag ville glänsa lite så jag tog min egen hoj, men efter ca. 20 min resa så tvärdör den och vi får ställa den på en kakelfabrik. Jag hoppar upp bakom läraren på hans transalp och 5 min senare märker vi att en av eleverna är borta.
Hon hade åkt av i en kurva (i relativt låg fart) och hojjen vägrade starta efter det.

Vi bestämde oss för att åka tillbaka till skolan och fixa nya mc.
När vi är tillbaka ungefär där min dog på första resan så klotar tjejen igen i en blöt sluttande kurva. Läraren väjer ner i diket, jag välter och slår huvet i asfalten (kroppen domande i nån sekund), men allt var okej.

Så bär det av igen och efter 1½ timme så kör tjejen ner i ett dike IGEN!!!
Ingen skada skedd dock, men sista timmen var jag skitnödig så jag höll på att dö. :D

Allt gick ju bra och vi fick dessutom 1h extra körtid helt gratis! :tummenupp

/Ludde

Lurvas skrev:
Detta hände under landsvägskörningen på min intensivkurs:

Jag ville glänsa lite så jag tog min egen hoj, men efter ca. 20 min resa så tvärdör den och vi får ställa den på en kakelfabrik. Jag hoppar upp bakom läraren på hans transalp och 5 min senare märker vi att en av eleverna är borta.
Hon hade åkt av i en kurva (i relativt låg fart) och hojjen vägrade starta efter det.

Vi bestämde oss för att åka tillbaka till skolan och fixa nya mc.
När vi är tillbaka ungefär där min dog på första resan så klotar tjejen igen i en blöt sluttande kurva. Läraren väjer ner i diket, jag välter och slår huvet i asfalten (kroppen domande i nån sekund), men allt var okej.

Så bär det av igen och efter 1½ timme så kör tjejen ner i ett dike IGEN!!!
Ingen skada skedd dock, men sista timmen var jag skitnödig så jag höll på att dö. :D

Allt gick ju bra och vi fick dessutom 1h extra körtid helt gratis! :tummenupp

/Ludde

Hahaha, SÅ du var också med på den turen :)

// Han som fick skjutsa tjejen tillbaka till skolan efter första vurpan :)

När vi liks pratar om övningkörning

Då jag övade på garagesvängen så var det en äldre kvinna (ca 40) som var där och övade. Jag kör runt ett varv och sen hör jag tjejens motorcyckel bara vrålar och läraren skriker, jag kollar dit och då ser jag hon skicka sig själv och hojen 30 meter in i skogen, men missar träden. Sen lägger hon omkull hojen 2-3 gånger. Är det bara jag som skulle leta efter ett snöre då?

Min värsta åktur var på hösten, och jag var sen och körde med mörkt visir. var tvungen att köra med uppet visir i 40-50, kunde inte köra snabbare för att det var så satans kallt. Nå värre har jag inte varigt med om i sommar...

Rundningsmärke skrev:
Jag instämmer...krashade ju 15-20 min före dig, i samma kurva.
Åsen suger. :rolleyes:

/A

Edit: Jag tror inte FZ1 har några invändningar, han käkade också grus.

Joo, en kvart före Rundningsmärke blev det gruskänning...
Visst att krascha är obra, men utan personskador var det bara materiellt, och det som har satt sig i minnet är den solidaritet och kamratanda som bl.a. Tommy Karlsson och Goodstuff visade. Så här med lite distans är faktiskt inte den dagen den värsta under året, lite konstigt, mer en dag att minnas i positiv bemärkelse.

Hum, tja två minnen som rankar lika trist från i sommar är:

I Juni, när jag fortfarande körde min RD 125, var på väg till en polare för att fara ner till beachen sen. Ligger och pressar yama stackarn och plötsligt nyper/skär fanskapet! :( Lagom kul men hamnade inte i diket iaf. (plockade isär motorn och det visade sig att vevstakslagret hade svetsat fast på axel, urk).

Sen i september körde jag från uppsala till grisslehamn (nu med kawan) i skit väder. Kallt, Regnade och dimmigt på vissa stället. Såg inte ett smack med mitt mörka visir så det blev att köra med det öppet. Jävla najs på motorvägen.. :4skrika

Men fan va kul det är att köra hoj på bra vägar i fint sommarväder! :banana

Banco skrev:
I december förra året startade jag från Växjö med siktet inställt på Lidköping. En nätt tur på 25 mil iaf. Det var stabila plus när jag åkte från Växjö :tummenupp . Det blev allt kallare och efter 15 mil fastnade jag i ett snöoväder. 10 mil kvar i snigelfart med minusgrader, snöstorm och isigt visir. Min värsta/dummaste resa :huvet

Behöver jag tilläga att det var kallt....riktigt jävla kallt
Eeh, var inte det förra årets mest misslyckade tur :confused: Eller e du ute å kör än :va

Hursomhelst verkar det varit en ruggig resa - tur att det verkar ha gått ok ändå
/F. :hej

Min solokörning till Örero i Maj får nog klassas som den värsta resa jag gjort.

Åkte från JKpg vid 12-tiden för att komma upp i lagom tid. I höjd med gränna märker jag att min packning har spårlöst försvunnit från hojen. Åker några vändor fram och tillbaka och spanar efter den, men det är helkört. Åker hem igen och jagar en ny väska och packning. Efter c:a 3 timmars jagande så får jag låna en väska av en jobbarkompis som råkade ringa.

Med ny ryggsäck och nya kläder så bär det av igen. Oljelampan börjar lysa i höjd med Gränna och det blir ett depåstopp. Forsätter sedan mot örebro och efter c:a 1-2 mil så börjar det regna lite smått...efter ett par mil till så öser det ner och det håller i sig duktigt till ungefär 1 mil utanför Örebro.

Även ösregn hela vägen hem. Har nog aldrig frusit så mycket som då...

Trevlig helg var det även om man blev av med favoritskorna, telefonladdare, cd-skivor, kläder, kedjespray o lite annat godis...

Det var ju ganska nära att man bara gav fan i det och åkte hem o bäddade ner sig, men säger man att man ska komma så ska man det...

Last edited:
GSXR1100R skrev:
2. Någon j-l hade grusat rössjöholmsrundan i somras, norra Skånes bästa hojväg helt förstörd.

Där släppte min hoj från vägen.
Rundan var kul tills det small, sen blev det hyra släp och 3cm från att krocka med en älg på hemvägen.
Klart att det hände på första dan på min enda vecka semester i somras.

Rodentboys inlägg fick mig att minnas när min ryggsäck blåste upp någonstans på E4,an mellan Linköping och Sthlm en sen tisdagskväll efter lite däcknötande på Sviesta. Innehållet, ombyte, regnställ, oljeflaska mm flög ut utan att jag märkte ett dyft. Körde ju givetvis sist i gruppen också :huvet Allt som var kvar var skivbromslåset.

Kvällen efter så var jag själv o gasa lite på Slingerbulten och bromsa mig rakt ut i skogen när två rådjur knatar upp på vägen i slutet på en kurva, lyckas ramponera både hojen och mig själv. Lite bilder för den som vill se .

Förutom det där så har det varit idel lyckliga stunder bakom styret men det bästa av allt var ändå det här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=29557

Ses när det torkat upp i mars! :tummenupp

Caffe skrev:
Rodentboys inlägg fick mig att minnas när min ryggsäck blåste upp någonstans på E4,an mellan Linköping och Sthlm en sen tisdagskväll efter lite däcknötande på Sviesta. Innehållet, ombyte, regnställ, oljeflaska mm flög ut utan att jag märkte ett dyft. Körde ju givetvis sist i gruppen också :huvet Allt som var kvar var skivbromslåset.

Påminner mig om hemfärden från Sporthojfesten i år. Låg Bakom en annan kille här på forumet och plötsligt så flyger det ut ett par dojor från hans väska...som tur var så låg hade man gott avstånd så man slapp få en Adidasdoja i plytet o 200 knyck...kunde gått lite halvtaskigt.

Så kom ihåg gott folk. Dra aldrig ihop dragkedjorna så de möts högst upp på väskan.

tror inte att det hände så spc mkt detta året.. la aldrig omkull cykeln iaf.
Läste lite om vad ni råkat ut för.. är ju livsfarligt med väskor som släpper osv. och dragkedjans spännen lindar då åtminstonde jag ALLTID ihop med lite ståltråd på ryggsäcken. Tar inte många sekunder och ni slipper bli av med prylarna och nån annan kanske slipper få dom på sig.

Sommaren har varit en ekonomisk katastrof men hur jag än grubblar så har jag bara glada minnen trots en o annan vurpa.
Snart typ nån gång i mellandagarna så vänder det o börjar bli ljusare, snart kan man se tussilagosar igen.

Skruvade ihop hojen i påskhelgen och skulle ut annandagpåsk på första turen för säsongen kommer ca 3 km till en rondell, dieselspill i densamma, bruten tumme och totalförstörd hoj.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park