Årets kortaste premiärtur?

Enligt honom var den inte väl synlig på det avstånd som lagtexten förespråkar. Den förra ägaren har kapat en bit av skyltfästet av plast för att den inte ska sitta så långt ner, vilket gör att ett par centimeter av regskylten sitter under kutsen. Mitt regnummer RGU571 tyckte han likagärna kunde varit RGO571.

Han såg också att jag hade reflexen PÅ skylten (en sån liten rektangulär reflex med klister på baksidan, som sitter på nedre kanten av skylten), dock utan att dölja något. Men det var absolut förbjudet att ha någonting PÅ själva skylten.

Slutligen förfasade han sig om att skylten minsann var skadad! I och med att den placerats lite högre upp, så har förra ägaren borrat ett lite hål i den för att passa med nyckelhålet till kutsen. Hålet är väl ca 5x2 mm och är borrat i den vita ytan av skylten. Gud så hemskt. :yoparty

Om jag går ner i garaget igen ska jag ta en bild och slänga upp. Har blivit stoppad tidigare av polisen en ingen har någonsin påpekat något om skylten. Ej heller har gubbarna på svensk bilprovning anmärkt på det. En av dem konstaterade visserligen att den sitter lite högt upp men att den fortfarande var fullt läsbar och därmed godkänd.

Förmodligen var munkarna slut när han var inne och fikade och var därför extra sur. Eller så har kärringen hans inte släppt till på ett tag :D

Edit: Finns det förresten några regler på hur man sätter fast skylten, eller kan man t.ex. använda kardborrband eller nåt, så länge den är synlig enligt gällande regler? Nej, jag kan inte reglementet :D

allt handlar väl om vilken polisman man stöter på, o man vet ju själv hur det tex är o gå jobba om man ex har tjafsat lite där hemma, faan man lackar ju ur på det minsta lilla, så är det säkert även om man nu är polis

ingen premiärtur men dock så skottade jag bort ltie snö så jag kunde rulla ut pärlan o torrgasa lite med den iaf ;) lol

tog premiären idag, kunde inte hålla mig, klockade nästan 20mil på millen, fy fa va skoj! :yoparty

va inte så fasligt kallt men det va rätt hårigt i en del kurvor där inte solen legat på :gnissla

Jag åkte in till Göteborg och bytte ut min Versys mot en Ktm 950SM. Blev sammanlagt 8mil. Var jäkligt kallt den sista biten hem :rolleyes:

Men jag åkte nästan en extra tur med den nya hojen ändå :D

Andra gången man körde i år! Snorhalt på sina ställen men det går bra om man tar det lite piano.. Blev kanske 2-3mil, sen frös mina händer och fötter.

Jag körde min premiärtur idag, kallt som satan men fan va gutt det va :yoparty

Skulle gjort det igår men när jag kom till garaget och skulle starta hojen så var batterihelvetet heldött. Så jag satte mig och surade framför datorn istället.

Helt otroligt gott o köra in till helsingborg idag..4+ stod det på fryshuset i hyllinge längs motor vägen, en audi tt rullar upp o vill se om man vill dra på o frysa fast i sadeln"S" faaaen vad gött o bara peta ner 2 pinnar o elda upp skiten i 270+ bloss. snart kommer sommaren. Själv körde jag idag med HH underställ samt helt skinnställ och Thinsulate handskar klarar sig hmm ungefär 5-6 mil för att fixa fingrarna, annars håller sig fan kroppen varm måste jag säga..lev väl o hopplöst..:tuttar

Skulle gjort det igår men när jag kom till garaget och skulle starta hojen så var batterihelvetet heldött. Så jag satte mig och surade framför datorn istället.

om bergan har 2 moppar varför sura över ett ihjälkört batteri??:-).. kanske så enkelt att du gjort dig av med ngn?..

Last edited:
Man har såklart två lekfordon, var och ett anpassat efter rådande väder ;)
Hojen väntar jag med till slutet av april eller så, r-däcken måste ju få riktigt fäste ;)

:banana :banana Äntligen premiärtur idag på nyförvärvet!! (som jag haft i garaget i precis en vecka).
Blev väl en 5-6 mil ungefär, sedan "frostskador" i händerna..
Men måste nog ut imorgon igen!:)

Körde också idag. 2 mil. Klarade mig dock från bängen. Tur det eftersom min skylt ligger i garaget :D

Tyvärr har jag svårt att lita på hojen nu. Svinkalla däck och lite småvått här och där. Rullgrus på sina ställen, våt lövsörja på andra, ny hoj som man inte riktigt känner men satan vad smidig och följsam den är. Så jäkla nöjd med den. :)

Kan bara säga det.....FY FAN VAD KLANTIGT... ta ditt straff o lär dig nåt istället för att beklaga dig på nätet.:tummenupp

Hann inte idag va ganska varmt en gång i eftermiddag men håller det tort och är det inte halt ska jag klart ut och köra så mycket som möjligt!
Gillar bara inte all rullgrus på vägarna finns hur mycket som helst här nästan lika mycket som på en grusplan!:huvet

Hej!
Tog min premiär tur jag med som vi pratade om i dag :tummenupp .

Blev totalt 5 mil lite kallt men va f*n får ju offra lite för o stilla abstinensen:D .

/Maveric

Helt otroligt gott o köra in till helsingborg idag..4+ stod det på fryshuset i hyllinge längs motor vägen, en audi tt rullar upp o vill se om man vill dra på o frysa fast i sadeln"S" faaaen vad gött o bara peta ner 2 pinnar o elda upp skiten i 270+ bloss. snart kommer sommaren. Själv körde jag idag med HH underställ samt helt skinnställ och Thinsulate handskar klarar sig hmm ungefär 5-6 mil för att fixa fingrarna, annars håller sig fan kroppen varm måste jag säga..lev väl o hopplöst..:tuttar

om bergan har 2 moppar varför sura över ett ihjälkört batteri??:-).. kanske så enkelt att du gjort dig av med ngn?..

Hehe, nej jag har bägge men på Gixxern har jag demonterat drivpaketet och inte fått dit det nya ännu. Den ska för övrigt säljas så snart det är bytt! :)

Edit: Hondan står i garaget nedanför lägenheten. Suzukin står i ett garage en bit iväg. Pallade inte dra och hämta det batteriet, var för sur :)

Hej!
Tog min premiär tur jag med som vi pratade om i dag :tummenupp .

Blev totalt 5 mil lite kallt men va f*n får ju offra lite för o stilla abstinensen:D .

/Maveric

Tjenare!
Hahaha kallt, men fan så guld värt!!! :tummenupp :D

Last edited:
Kan säga att idag vart det premiärtur för mig och katten... ca 26km blev det. :)

Enligt vv.se var det ca 0 grader i luften och 4 i vägbanan. Vägarna är torra och fina. :)

Jag tog en tur, precis när jag kommit utanför garaget så körde jag sicksack för att "värma up däcken" lite. Vad jag inte tänkte på var att farten var ltie väl hög och sicksackandet lite väl snävt. Fick framhjuuulssläpp o gled en bra bit, såg framför mig hur hela jag o hojen skulle glida. Men så får jag fäste igen helt otroligt. Var vid det laget nära gruset vid sidan av vägen så jag körde upp på gräset och körde där en stund innan jag kom upp på vägen igen. Vurpade aldrig o klarade mig. Men VILKEN tur och så jävla klantigt.

Var försiktiga när ni kör.

Premiärtur, haha. Jaaa, men inte på hojen!!!
Då "Kickan" fortfarande står på verkstan, tog jag en sväng på killens EU-moppe, 50 cc *ASG*
Uuujjjj, vad den gick :hihi

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...