Årets julklapp - pepparspray

Jag vill gärna höra polisens uttalande om just detta fallet innan jag ens lägger någon vikt vid det B-bladet skriver.
Hur lätt är det att avgöra om personen i fråga är kraftigt drogad eller har ett anfall?
Hon utgjorde antagligen en fara både för sig själv och för sin omgivning och därför valde de att ge henne en ofarlig dos pepparspray istället för att skjuta henne i benet.
Personligen anser jag att ett skott i benet hade barit bättre, vi ska inte hålla på med såna gullegull-fasoner mot patrasket utan hårt ska de tas.
Sen att hon hade varit oskkyldig just i detta fallet hade ju varit olyckligt men lite svinn får man räkna med...

Hur en kvinna som ligger fastspänd på en bår i en ambulans skulle vara en fara för andra än sig själv är för mig en gåta....

Vill man lugna damen har ambulanspersonalen utmärkta medel för just detta....

Hur en kvinna som ligger fastspänd på en bår i en ambulans skulle vara en fara för andra än sig själv är för mig en gåta....

Som sagt, vi vet ju inte riktigt hur situationen såg ut. Jag har svårt att föreställa mig en utbildad polisman som använder pepparspray på en tjej som ligger fastspänd på en bår då det är troligare att hon får en spruta av ambulanspersonalen istället.

Tror du verkligen att polisen i fråga sprayade henne trots att hon låg helt lugn o stilla fastspänd i en bår?? Du tror inte dom "seriösa" reportrarna från duktiga aftonbladet utlämnade en del detaljer för att göra det mer smaskigt att läsa...vakna upp för fan

Tror du verkligen att polisen i fråga sprayade henne trots att hon låg helt lugn o stilla fastspänd i en bår?? Du tror inte dom "seriösa" reportrarna från duktiga aftonbladet utlämnade en del detaljer för att göra det mer smaskigt att läsa...vakna upp för fan

Har du sett någon med epilepsi ligga helt lugn och still?

JA alla poliser är våldsälskande fascistsvin som bara älskar att köra upp batongen i pruttan på folk:rolleyes:.....

Givetvis inser jag också att här saknas massor av vettiga detaljer för att avgöra vad som eg hände men oavsett så är pepparsprayning något polisen skall ta till när övriga våldsmedel är verkningslösa. En pat som ligger på en bår fastspänd (de måste vara fastspända enl reglementet) och fäktar med armarna är knappast ett så stort hot att en ambsjukvårdare och en polis inte kan åtgärda det smidigare.....

Våldsamma patienter är inte helt ovanlig på akuten/ambulans och det förekommer att man behöver väktarassistans men inte fan sprutar vi pepparspray i fejjan på folk.....

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back