Årets julklapp 2013?

Har med allra största säkerhet konstaterat att det är en tändstickstavla över Bodens fästning som är det "nya" / "årets hype" Detta trevliga kvällspyssel tar endast en handfull timmar att göra.

En banräser!
(Det skulle iaf vara den absolut bästa julklappen nån kan ge mig, och antagligen bli årets julklapp)

Homeopat-weekend och ett hälsoarmband.

De som blir tacksamma är det bara säga upp vänskapen med. Perfekt läge att sålla lite.

Som ett alternativ kan annars boken Les Mots vara en stark kandidat! Vill man ha ett exemplar gäller det att ligga i, dom säljer som bäst runt jul.

Dog han inte på julafton? Jag trodde att man firade för att den falske jäveln dog åtminstone, det känns mer logiskt.

Nåja, jag hoppas på att det blir ett presentkort för det hade jag tänkt ge bort i julklappsbytet. Orka vara kreativ :mad:

Dog han inte på julafton? Jag trodde att man firade för att den falske jäveln dog åtminstone, det känns mer logiskt.

Nåja, jag hoppas på att det blir ett presentkort för det hade jag tänkt ge bort i julklappsbytet. Orka vara kreativ :mad:

Mjao i vårat fall är det lite mittemellan.
Våran jul är ju en kombination av midvinterblot och den kristna julen.
De gamla tjuriga skogsmännen var lite för envisa för att köpa kristendomen rakt av.

Man högtidlighåller ju Sankt Nikolaus.
Vägfarandes skyddshelgon som under sin livstid stod för sina åsikter och nitade en biskop.
En tröst i jesustramset.

Man högtidlighåller ju Sankt Nikolaus.
Vägfarandes skyddshelgon som under sin livstid stod för sina åsikter och nitade en biskop.
En tröst i jesustramset.

Låter betydligt trevligare än att fira någon som aldrig har var verklig. Eller nåja, hans åtaganden var inte verkliga åtminstone.

Låter betydligt trevligare än att fira någon som aldrig har var verklig. Eller nåja, hans åtaganden var inte verkliga åtminstone.

Många delar av Jesusberättelsen är ju riktigt sympatiska. Hur Josef förlät Maria hennes snedsteg och hur Jesus bemötte sina medmänniskor. En liten bolsjevik stundtals. Och en rockstjärna.

Jag föreslår därför Nya Testamentet som 2013s julklapp :tummenupp

Jag har köpt årets julklapp men jag kan inte avslöja den förrän efter jul. :D

Tillåt mig: en råsaftcentrifug........ vad nu i helvete det är för något.

Tillåt mig: en råsaftcentrifug........ vad nu i helvete det är för något.

Exkat. Det snackas om råsaftcentrifuger..... tydligen.
Jag har en och det är en rätt bra pryl faktiskt, men den tar en del plats, och det är inte billigt att alltid göra juice av färsk frukt, för det går åt en del. Dock kanon på hösten när det dräller av äpplen. Man slänger i några äpplen och en bit ingefära så får man riktigt schysst juice.

Vår centrifug gick hårt nu i sensomras med egna fruktträd, men annars känns det bortkastat då det är billigare att köpa färsk äppeljuice till exempel.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026