Årets jobbigaste - blev stoppad i tullen imorse

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Årets jobbigaste... kom hem i morse efter två månader i USA. Två fina lååååånga paket med ett Yoshi TRS (TriOval slipon) och det andra med en driver (golfklubba...) till en polare. Fick direkt hoppa åt sidan och fick frågan om vad det kostade. Blåljög och när han frågade om kvitton så hade jag ju inte det... eller... Han frågade säkert 10 ggr om varför jag inte hade kvitton och skrattade åt mig när jag frågade om han inte trodde på mig...

Fan vad jobbigt det var. Jag är sämst i världen på att ljuga. Han körde allt mitt bagage genom röntgen sen och gick igenom mitt handbagage supernoga. Han gick till och med igenom Filofaxen ganska noga. Var ett nödrop att han inte tog sista väskan där jag hade alla viktiga kvitton jag sparat. Man är inte så ball kl 07 på morgonen efter att ha varit uppe ett drygt dygn (jag kan omöjligt sova på plan). Tur som fasen att han inte hittade mitt gröna piller i plastpåse - fick det av en kollega. Då hade jag väl blivit drogtestad också. Det är ett recepbelagt sömnpiller som jag inte vågade ta. Kul om man hade blivit helt utslagen och pinkat ner sig :) . Nåja, han släppte mig till slut men det vill jag fan inte vara med om igen.

Nicke skrev:
..... Nåja, han släppte mig till slut men det vill jag fan inte vara med om igen.

Nä sånt vill inte jag heller va med om och har fixat ett perfekt sätt för att aldrig råka ut för problem.

Jag fuskar aldrig.

Det var knappt värt det men Yoshit fick jag för 2400 spänn mot runt 6 lappar här hemma.

Nicke skrev:
Tur som fasen att han inte hittade mitt gröna piller i plastpåse - fick det av en kollega. Då hade jag väl blivit drogtestad också. Det är ett recepbelagt sömnpiller som jag inte vågade ta. Kul om man hade blivit helt utslagen och pinkat ner sig :)

Du hade nog fått ett par fingrar i röven om han hittat en rohypnol på dig, som du inte hade recept på :rolleyes:

Haha - jag var så inställd på att inte bli stoppad så jag hade ingen bra historia. Stod mest och kollade i väggen. Han sa att "jag beslagtar de här så får du fixa kvitton och komma tillbaka". Då sa jag "ok, då gör jag det" och det tror jag inte han väntade sig så det löste ju sig till slut. Men antingen köper man hemma = dyrt eller så fixar man kvitton på lämpliga belopp alt. beställer hem direkt. Det verkar inte vara så många som vill skicka utanför USA så då kan man nog få leta ett tag.

Du kunde ju tagit och slagit med klubban ett par gånger så den skulle ha sett använd ut.

Hur mycket sa du till honom att sliponen kostade??

Undrar varför TULLEN körde ditt bagage genom röntgen. Det är för fan flygplatskontrollanterna som har hand om detta. Nitiska myndighetspersoner är nog det värsta som finns. Tur att man själv inte är övernitisk... :tummenupp

Jag undrar själv vad det var egentligen för det var en polis som nöp mig och körde alla grejerna genom apparaten m.m. Fan vad bra man såg med den utrustningen förresten. Får man igenom en puffra eller en kniv så gör man det bra.

Jag sa att allt kostade $300 men det kostade runt $600 totalt. $320 för sliponet med frakt till New York.

M.G.F skrev:
Undrar varför TULLEN körde ditt bagage genom röntgen. Det är för fan flygplatskontrollanterna som har hand om detta. Nitiska myndighetspersoner är nog det värsta som finns. Tur att man själv inte är övernitisk... :tummenupp

Nicke skrev:
Jag sa att allt kostade $300 men det kostade runt $600 totalt. $320 för sliponet med frakt till New York.

fan va konstigt... du får bara föra med dig varor för 1700:- skr från USA...

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back