Årets insändare ?!

Markus skrev:
Det man ska fundera över är kanske varför bögarna vill tillhöra en kyrka som fördömer dem, medans man ändå håller på alltså.

Årets bästa kommentar i den frågan! (Inte ens ironi denna gången!)

prulle skrev:
Ner med bibeln, den är föråldrad precis som facket.

Då behöver du/ni med den inställningen inte heller lägga krut på att antagonisera vad kyrkan står för. Missförstå mig rätt; jag skiter i vad alla olika religioner har för inställningar till olika sexuella läggningar, det är inte min sak då jag inte är religiös. Personligen tycker jag att det är en petitess att homosexuella inte får vigas i kyrkan, vissa religioner (nämner inte vilka) tycker att man ska avrätta homosexuella (och gör det oxå!). DÄR snackar vi problem.

Valen skrev:
...vissa religioner (nämner inte vilka) tycker att man ska avrätta homosexuella (och gör det oxå!). DÄR snackar vi problem.

Eee...

...hur tänker du nu då? :va

Hmm...en bra fråga.

Men man kan ju tänka sig att en homosexuell tror på den krista guden för att han/hon växte upp i ett sådant hem, eller bara skaffat sig den tron på egen hand.

En sådan troende kan ju mycket väl känna att han/hon har en fullgod kontakt med Gud, men att prästerna står ivägen för deras kontakt med Gud.

Man kan dra vissa paraleller de svartas strid för medborgerliga rättigheter i USA 1860 och frammåt. Man kan ställa sig frågan varför de ville gå i en skola som inte ville ha dem där. Eller varför de ville bli officerare i en Armé som inte ville ha dem där.

Jag tror att svaret är att de (svarta som homosexuella) anser att organisationen tillhör dem lika mycket som de som "står ivägen" och att de inte tänker sig hindras i sina drömmar av någon annans trångsynthet.

/SSB

Valen skrev:
Då behöver du/ni med den inställningen inte heller lägga krut på att antagonisera vad kyrkan står för. Missförstå mig rätt; jag skiter i vad alla olika religioner har för inställningar till olika sexuella läggningar, det är inte min sak då jag inte är religiös. Personligen tycker jag att det är en petitess att homosexuella inte får vigas i kyrkan, vissa religioner (nämner inte vilka) tycker att man ska avrätta homosexuella (och gör det oxå!). DÄR snackar vi problem.

Jag antogoniserar inte ja tycker bara att värderingarna är lite väll gammel modiga. Som brevet visar. Men folk får tro på vad dom vill för mig. Så det var lite o efter tänksamt inlägg.

På vilket sett är jag en antagonist med det inlägget kan verkligen inte förstå? Det var ett korkat uttalande, men de va inte antagonistiskt väll?

Valen skrev:

Sådana riktiga problem låter vi Bush ta hand om...

SSB skrev:
En sådan troende kan ju mycket väl känna att han/hon har en fullgod kontakt med Gud, men att prästerna står ivägen för deras kontakt med Gud.

Javisst, men ingen hindrar dem väl från att vara troende?
Att däremot hela kyrkan ska göra helomvändning för att passa in i 90/00-talets panikliberala vindar förstår jag inte.
Låt bögarna gifta sig i Bögkyrkan eller nåt, om Svenska Kyrkan inte vill viga dem - fine.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back