Årets första tur

Skulle till Fyn (Danmark alltså) idag för ett uppdrag, när jag hade 15 minuter kvar till Odense så fick jag samtal om att det var avblåst... Så det var bara att vända. Men det gjorde inte allt för mycket, fick köra 40 mil hoj, visserligen på motorväg, och på arbetstid. ?

Men det var första ”längre” turen iaf. Och ”utomlands”. Och ”touring” för jag skulle varit borta en vecka egentligen. ?

79664babc9c182dd4cc88dc61a85fa36.jpg

Första få milen för i år blev på nya hojen.
Hämtade hem den idag från Elit MC.
Hisingen-Hedared ,E20 över edsås.
Några mil blev det innan solen la sig.

Inte räknat men kört en del när det inte varit snöi år. Senast blev i lördags morgon och bara någon plusgrad. Även med rain och offroad-mode på fick man bakhjulssläpp vid lite hårdare gaspådrag. :)

Min andra tur i år i lördags och det blev Bogesund. Torrt väglag, ganska kallt men inget större besvär med grus. OBS jag körde inte hela vägen så ta det lugnt första repan.

Bifogat

• 20210313_152643.jpg
    20210313_152643.jpg
    1.9 MB · Visningar: 35
Avklarad 6:e januari?

Var ute och testade nya
Bra jobbat kul! Var ute o kollade läget mitt på dan när solen sken men det kändes för kallt. Dåliga handskar och inga värmare på Aprilian avgjorde. Nytt försök i morgon
Ja idag var det lite kyligt tyvärr. han med att testa mina nya Alpinestars Toucan's. Helt fantastiskt att äntligen ha ett per riktigt fina dojor som klarar kylan, var nere på minus två grader. Men det ska bli bättre imorgon! :tummenupp

Bra jobbat kul! Var ute o kollade läget mitt på dan när solen sken men det kändes för kallt. Dåliga handskar och inga värmare på Aprilian avgjorde. Nytt försök i morgon

Full förståeligt! Har värmare på min hoj, hade varit jävligt tufft annars. Körde iof inte särskilt längre än 15-20 min.

Jag skäms nästan att säga det ? men jag ställde in hojen otvättad efter sommaren och där står den fortfarande med gamla flugor och skit annat mög. Nästa fredag har jag tid för service och däckbyte. Det får bli min första tur med hojen detta året. Bättre sent än aldrig ...

Last edited:
jag tvättade, servade hojen & bytte däcket i oktober... där står den tills det blir varmt... jag e gammal o bekväm

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!