Video Årets första sväng på slingerbulten

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT

Premiärtur idag och det vart ute på bulten!
Kan glatt meddela att det var nysopat och grusfritt! Däremot väldigt grått, halt och ensamt.
Ändå riktigt kul :-)

PS. Räkmackan kostade 79 kr

oTROLIGT smakfullt låtval, jag bara häpnar. Att nåt som låter så jävla dåligt plötsligt kan pigga upp en video på det sättet. Va fan var de för nåt? 30-talsjazz? :tummenupp

oTROLIGT smakfullt låtval, jag bara häpnar. Att nåt som låter så jävla dåligt plötsligt kan pigga upp en video på det sättet. Va fan var de för nåt? 30-talsjazz? :tummenupp

Jag har bara två låtar på iTunes som kunde användas när jag skulle dölja vindbruset.
Den andra var det här alternativet, och jag valde att spara den till en häftigare video:
http://www.youtube.com/watch?v=nftV6owEmTI

Vart går denna slinga nånstans? =)

Mellan våran stolta huvudstad och en liten skitort som kallas Uppsala, och oss emellan Sinne, det är ingen slinga utan en rätt så rak sträcka men kör man den fort nog så visst böjer den på sig emellanåt, sen skall man tillbaka oxå, därav namnet slinga.

Mellan våran stolta huvudstad och en liten skitort som kallas Uppsala, och oss emellan Sinne, det är ingen slinga utan en rätt så rak sträcka men kör man den fort nog så visst böjer den på sig emellanåt, sen skall man tillbaka oxå, därav namnet slinga.
Ehhh?? Nää... mellan vår skitiga huvudstads sydvästra utkant och en liten plätt som heter Tullinge i sydöst går den juh. Och för att komma från sydväst till sydöst måste ju vägen svänga, och så valde de att svänga den än hit än dit för att spara kohagarna åt kossorna och bönderna som gillar dem och hästhagarna åt hästarna och flickorna som gillar dem.

Hmm, liggande träd och hjulspår i fotokurvans innerdel. Kan ha varit någon som körde ner med bil där i onsdags. Ta det lugnt, det är fortfarande halt ute. Jag vet!:crash

drago.jpg

Jag har för ovanlighetens skull "bombat" bulten förhållandevis frekvent (med vintermått mätt) nu under vintern fast med en bakhjulsdriven BMW-b*l.

Vägfan är snuskigt hal så här års och det är oväntat lätt att få både två- och fyrhjulssläpp i vissa kurvor trots antisladdfunktioner om man piskar på i enorma hastigheter uppåt 90-100. Då är inte orsaken fuktig väderlek utan det är milsvidd skillnad på taskigt grepp mellan bulten och vägarna utanför, antar att det som alltid är sandtagen som är bovarna även om det inte varit synbart grus på vägen.

Så ha det i bakhuvudet även om det ser torrt o fint ut denna tid året.. (men det var precis det du hade när du körde på filmen också)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul