Pacman
Gudomlig sporthojare
andersbrink skrev:Är det CDI eller vanligt tändsystem? Vad är resistansen på primärsidan? Är det mer än 8 ohm är det CDI.
Om det inte är CDI kan du jorda ena sidan av spolen, den sida av spolen som har annan färg på båda spolarna. Förmodligen har du orange/vit eller röd till båda spolarna och sen blå och vit eller nåt till andra sidan. Jorda den blå och vita och se om du får gnista när du ta bort jorden, dvs "dutta" jord med en läs kabel. I vilket fall som helst ska du ha +12 volt på den sidan som har gemensam färg. Har du inte 12 volt, leta rätt på +12 genom att gå baklänges i kabelhärveriet. Nånstans finns den.
Hmm, vad du menar med "vanligt" tändsystem är jag inte riktigt med på, men resistansen på primärsidan ska vara 1.8 till 2.8 Ohm står det i boken här.
På den vänstra spolen (se bilden ovan) har jag 12 V när jag mäter över svart och röd. På den högra får jag ingen spänning mellan röd och grön, men mellan röd och jord på den spolen är det 12 V. Det är vad jag har mätt än så länge i alla fall (tidigare ikväll då), men jag vet inte om det gav så mycket då.
Den gröna kabeln går i alla fall hela vägen tillbaka till den svarta lådan som kallas för IC igniter i Haynes, och det verkade inte vara några avbrott där när jag "ohmade" kabeln förut.

Tack för dina tips så länge, ska testa.