Årets första R1 runda..

• Thread starter Thread starter BTB
  • Start date Start date

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Efter att ha harvat runt i skogen på Wr:en ställde jag på R1:an idag och tog en 13 mila runda. Underbart att komma ut på vägarna igen:tummenupp . Förvånande nog blev man inte "chockad" över effekten, den kändes precis som sista rundan i höstas. Trodde man skulle ha förlorat referensramarna under vintern, men icke. På gott och ont:rolleyes: ...

Mest positivt var att hojen kändes helt jäkla underbar, rena fröjden att köra med trots kallt, grusigt och delvis blött underlag. Skönt att slippa flugor och rådjur.

/D.

Låter najs! :)
Tänkte göra en runda imorgon. Får se om jag drar mig ner om Häckeberga.....

Jag tog också en runda på några mil idag och det var härligt!
Inte alls besvärande kallt heller som jag var lite rädd för när jag gav mig ut.

GHAAA!! -3 grader och 1 meter snö :( kommer inte få köra hoj än på flera månader...
Detta är tortyr

Jag var också ute och luftade hojen idag, 6-7 mil blev det. Jag mötte några likasinnade därute. Det är härligt med skånsk vinter !

Rådjuren går väl inte i ide? :D

ärligt talat vet jag inte var f-n de håller hus men inte är det på vägarna iallafall. Jag hade minst 2 "närarådjursupplevelser" per runda i höstas och nu såg jag bara en ormvråk och en förskrämd katt.

/D.

Här i Kiruna (Är hemma hos farsan på besök) är det nu -10 och blåst... dryga metern med snö. MEN, jag stötte på ett gäng motorcyklister som hade kört från Holland! Kunde inte låta bli att stanna och prata med dom, var riktigt trevliga killar som inte verkade tycka att det spelade nån roll att det var vinter :D

Bilder kommer när jag kommer tillbaks till Umeå :)

Här i Kiruna (Är hemma hos farsan på besök) är det nu -10 och blåst... dryga metern med snö. MEN, jag stötte på ett gäng motorcyklister som hade kört från Holland! Kunde inte låta bli att stanna och prata med dom, var riktigt trevliga killar som inte verkade tycka att det spelade nån roll att det var vinter :D

Bilder kommer när jag kommer tillbaks till Umeå :)

Skojar du???

Var uppe i kiruna/riksgränsen för en vecka sen. snö/is på vägarna...
Stackars holländare :näsblod

Men dom hade säker hört ryktet om Frasses hamburgare och var tvugna att ta en tur dit :D

Skojar du???

Var uppe i kiruna/riksgränsen för en vecka sen. snö/is på vägarna...
Stackars holländare :näsblod

Men dom hade säker hört ryktet om Frasses hamburgare och var tvugna att ta en tur dit :D
Måste vart nå sånt :D

Dom hade kört från Arvidsjaur idag, ungefär 30mil därifrån och hit... 5 hojar var dem, alla med sidovagn.

Blev ännu en 17 milarunda idag. Lite kallare idag eftersom jag kom iväg senare. Mötte en svart R1:a utanför Axelvold/Duveke, hann inte stanna eftersom jag hade bråttom hem. Någon av er?

/D.

tog skoterkortet förra veckan så nu gäller det bara att skaffa en skoter :gnissla

Här var 10gr och sol idag,östra Skåne hade 13gr.:tungan

Sorry! kunde inte låta bli.:hihi
strö salt i såren, gör det bara :arsele
aja, kan trösta mig med att hojen inte är helt körbar än, måste småfixa lite innan jag kan ut och köra

0 månader vinter = ingen snö
4 månader höst = regn
4 månader vår = varm, men ej sol
4 månader sommar = varm & soligt

Det e gött & bo i skåne :tummenupp

förra året kunde jag köra en liten sväng sista mars (men då var det fortfarande halt och snö på sina ställen på vägen men det var väl maj innan man kunde köra utan att frysa på hojen :O
sista turen körde jag i augusti, kunde säkert ha kört i september men lite strul med bågen...
~8 månader vinter :S

Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard