Årets första blåsning

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Har de senaste åren tyckt att sydskanes emce varit en intressant förening som ordnat träningar både för rr-nissar och gatåkare både på knudan och sturup så i år tänkte jag söka medlemskap där men se det gick inte där är tydligen fullt
det ter sig lite underligt i mina öron att man utestänger mer medlemmar då man istället kunde utökat sin verksamhet till att kanske anordna lite tävlingar och starta upp en tävlingsverksamhet i denna klubben då man vissat att man kan klara av träningar av olika slag de gångna åren
så är det inte långt ifrån att man tar steget ut och startar upp en tävlingsverksamhet också hoppas jag

Det är väl en ideell förening? Då är det olagligt att hindra folk som vill vara medlemmar. Är det t.ex en mc klubb med mc som intresse så får man vara medlem om man betalar in medlemsavgiften även om man är helt ointresserad av mc men gillar t.ex. knyppling. :argpådato
Hittar men en rik ideell förening och vill komma åt pengarna så ser man bara till att tillräckligt många pålitliga vänner går med i föreningen sen vid kommande 2 årsstämmor så röstar man för nedläggning av klubben och så får man givetvis fatta ett beslut om vad de pengar som blivit över ska användas till.
Ballt, va?!! :D

Nu är jag ju inte intresserad att sätta denna förening på pottkanten utan är mer intresserad av att köra på deras bandagar då vi inte har tillgång till så många av den varan
i skåne
och detta är http://www.sydskanesemse.nu/ djädrans bra på att fixa många av :tummenupp

SSEMSE har en gräns på antal medlemmar (300 nu, tror jag) av praktiska skäl. De öppnar för ett antal nya medlemmar vid midnatt på nyårsafton varje år, först till kvarn gäller.
Det blir lika många lediga platser som det antal som hoppat av/inte betalt sin avgift under föregåend år.
Ser inga problem med detta..

Förra året var jag inte medlem, men fick köra ett par ggr med SSEMSE då de hade platser över på körningar. I år var jag snabb nog att ansöka om medlemskap och kom med.

Synd att du inte kom med Roy :( Dock har SSEMSE inga planer på att bedriva tävlingsverksamhet, istället erbjuder man massor av bankörning.

xyx skrev:
Förra året var jag inte medlem, men fick köra ett par ggr med SSEMSE då de hade platser över på körningar. I år var jag snabb nog att ansöka om medlemskap och kom med.

Har du fått nåt svar från SSEMSE att du säkert kommit med, eller hann du bara med att fylla i ansökan?

suget att vara med i er förening är tydligen väldigt stort jag är tydligen inte ensam med att missa ett medlemskap i år får tydligen vara lite snabbare tills nästa år

Synd att inte SSEMSE vill gå vidare och starta med tävlingsverksamhet då jag tror att de hade lyckats då de verkar ha kännedom och rätta viljan för att driva rr sporten vidare

nr12 skrev:
Synd att inte SSEMSE vill gå vidare och starta med tävlingsverksamhet då jag tror att de hade lyckats då de verkar ha kännedom och rätta viljan för att driva rr sporten vidare
Ja jag håller med, SSEMSE är en bra klubb med rätt inställning, det är många som vill att SSEMSE även ordnar RR tävlingar men i dagsläget så har dom fullt upp med bankörningsverksamheten.

Don Danielsan skrev:
Har du fått nåt svar från SSEMSE att du säkert kommit med, eller hann du bara med att fylla i ansökan?

Fick bekräftelse via mail med betalningsinfo och jag har betalt in pengarna.
Borde räcka?

Alla är välkomna i NRS. (Norra Roadracing Sällskapet) Vi anordnar bankörningar för medlemmar, RR-träningar, utbildningar och tävlingar. Vi är SVEMO ansluta och det kostar bara 100:-/år att vara medlem :) Besök oss på www.n-r-s.se

nr12 skrev:
suget att vara med i er förening är tydligen väldigt stort jag är tydligen inte ensam med att missa ett medlemskap i år får tydligen vara lite snabbare tills nästa år

Det känns lite trist att något så positivt som Sydskanes Emse ska behöva dras med en sån här tråd. Att du inte är på hugget kan du ju bara skylla på dig själv, eller hur?

Att det finns ett stort sug här nere för mer bantid, det är inget nytt. Vare sig du är rejsputte eller gatåkare. Sydskanes populäritet och snabba tillväxt är ju ett bra bevis på det.

Om du vill ha en klubb med tävlingsverksamhet som fixar mkt bantid, starta en sådan då. Eller ligg på den klubb som faktiskt redan finns och arrangerar tävlingar men som suger hästpung på att skaffa fram bantid. Hyllinge MS hette dom visst...

Last edited by a moderator:
CorbenDallas skrev:
Det känns lite trist att något så positivt som Sydskanes Emse ska behöva dras med en sån här tråd. Att du inte är på hugget kan du ju bara skylla på dig själv, eller hur?

Att det finns ett stort sug här nere för mer bantid, det är inget nytt. Vare sig du är rejsputte eller gatåkare. populäritet och snabba tillväxt är ju ett bra bevis på det.

Om du vill ha en klubb med tävlingsverksamhet som fixar mkt bantid, starta en sådan då. Eller ligg på den klubb som faktiskt redan finns och arrangerar tävlingar men som suger hästpung på att skaffa fram bantid. Hyllinge MS hette dom visst...

Håller med dig att en viss klubb suger hästpung
när det gäller att få till träningstid
därför så vill man ju söka sig till en klubb som är duktiga på att ordna bandagar
Sydskanes är tydligen det allternativet här nere som är bra på detta
beklagar bara att Sydskanes inte verkar vara intresserade av att vidareutvekla sin klubb till att föra en tävlingsverksamhet för tillfälligt
sen med detta att man ej var på hugget nja hade inte en chans då nätverkskortet la av igår
så jag fick inte fixat detta förrän idag.

nr12 skrev:
Håller med dig att en viss klubb suger hästpung
när det gäller att få till träningstid
därför så vill man ju söka sig till en klubb som är duktiga på att ordna bandagar
Sydskanes är tydligen det allternativet här nere som är bra på detta
beklagar bara att Sydskanes inte verkar vara intresserade av att vidareutvekla sin klubb till att föra en tävlingsverksamhet för tillfälligt
sen med detta att man ej var på hugget nja hade inte en chans då nätverkskortet la av igår
så jag fick inte fixat detta förrän idag.

Skillnaden är bara att Sydskanes är en förening. En förening för folk som vill köra bana för att det är skoj och ha kul med motorcyklar. Ungefär som Ducatiklubben tex, fast om du plockar bort den inbördes beundran. :tungan

Sydskanes är mao inte en klubb, dit du likt fotbollsträningar kan komma o träna på din sport. Jag ser det som ganska viktigt att man ser skillnaden.

Sen ska det nog påpekas också att driva en klubb med tävlingsverksamhet, det kräver massiva insatser från massor av frivilliga. Vi har många som kör racing, men hur många är frivilliga att lägga massor av sin fritid för att alla ska få köra?

Jäkla surt med nätverkskortet!!

Don Danielsan skrev:
Faen... de har inte jag fått :(
... lever på hoppet....

Jag tror att Jane/Hans gör det hela manuellt, så det är möjligt att det tar ett tag att gå igenom anmälningarna :)

Nej, om jag är rätt informerad går allt per automatik nu.
Allt att tacka Metallgutten för, som gjort ett hästjobb med den nya sajten :tummenupp

Tycker att Sydskånes EMSE gör ett toppen jobb och ordet blåsning hör verkligen INTE hemma i den föreningen.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back