Årets första böter

Viper

Nu ännu grönare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En grön..
Så där ja, då var årets första böter avklarad.
88 på 70väg, grinig snut? JA!
Nåja, sånt som händer.

Men det roliga är att min fina motorcykel klassades som BIL?! på den otrevliga lappen.
Vad tror ni jag har för möjlighet att gnälla på att det var en hoj jag åkte på och inte en läskig bil?
Reg-nummret är ju på hojen, men fordonsslag står det: PB.

// V

Du får vara glad att det inte var i 188km/h dom tog dig :Bugar, du
fick behålla kortet i alla fall.

Hur mycket blev det i böter ?

en polare klarade sig ifrån körkortsindragning modell kraftig när dom skrev en siffra fel i regnr.Han överklagade via advokat o vann.Vet dock inte hur det är i ditt fall,men det e ju helt klart värt att kolla upp.

ktmjacke skrev:
en polare klarade sig ifrån körkortsindragning modell kraftig när dom skrev en siffra fel i regnr.Han överklagade via advokat o vann.Vet dock inte hur det är i ditt fall,men det e ju helt klart värt att kolla upp.

Advokat hade jag nog inte tänkt att kalla in.
Det blir så jävla dyrt ifall man torskar och får betala rättegångskostnaden.

Du klarar dig förmodligen inte på att de skrivit Pb istället för Mc, jag gjorde det iaf inte...;(

campar skrev:
Du klarar dig förmodligen inte på att de skrivit Pb istället för Mc, jag gjorde det iaf inte...;(

DOH :(

Tycker ändå att det är fegt att de skjuter på en vid en omkörning.
BIlfan framför körde juh sakta :lol

Viper skrev:
DOH :(

Tycker ändå att det är fegt att de skjuter på en vid en omkörning.
BIlfan framför körde juh sakta :lol
Det där hände mig med för två år sen.. körde i 105 då jag kom ifatt fyra bilar.. vägen öppnar upp sig till en gammal 110 väg.. gasar på o kör om.. går tbx till 105.. efter ett litet tag så kommer en vit volvo i ganska hög hastighet.. så jag går in till väggrenen.. bilen kör upp vid sidan o sticker ut sin jävla spade.. torskade kortet då dom sköt under omkörningen.. 136 km/h på 90 sträcka..

Maverick skrev:
Det där hände mig med för två år sen.. körde i 105 då jag kom ifatt fyra bilar.. vägen öppnar upp sig till en gammal 110 väg.. gasar på o kör om.. går tbx till 105.. efter ett litet tag så kommer en vit volvo i ganska hög hastighet.. så jag går in till väggrenen.. bilen kör upp vid sidan o sticker ut sin jävla spade.. torskade kortet då dom sköt under omkörningen.. 136 km/h på 90 sträcka..

då hade jag VÄGRAT SKRIVA PÅ böterna... sedan hade jag kontaktat en advokat

är väl för fan bättre att accelerera upp för att göra en snabb och säker omkörning, både för sig själv och andra. tror till och med det argumentet hade hållt i Tingsrätten.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage