Årets försäkring på Gsxr 1000

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då har man fått försäkringspremierna för i år. Ska nog vara ganska nöjd som vanligt. :D

Man, 33 år, Trygg-Hansa, bor i småstad.

Suzuki gsxr 1000 -02 streetfighter, Halvförsäkring: 412 kr/ månad.

Suzuki gsxr 1000 -01, Helförsäkring: 589 kr/ månad.
3000 kr i självrisk.

Ser rätt bra ut va?

OH MY vad billigt =)

får man någon skillnad i försäkring på SF o icke SF ?

OH MY vad billigt =)

får man någon skillnad i försäkring på SF o icke SF ?

Nej den blir inte billigare för att den är en fighter. Den är ju ett år nyare och skulle kosta 1100 kr i månaden helförsäkrad. Att det kan skilja så mycket på en årsmodell... Så den blir halvförsäkrad!

Kan du avslöjja hur du fick till din 02'a för 412kr/mån :va

Ringde på min för en timme sen --> 12800/år halv förs. i Åmål. (34 år, kortet sen 98)

Nämnde för åbäket att jag flyttar till Örebro om några veckor, han skrattade ännu mer å sa att det är nog dags att byta nöje! 18700/år

Folksam skulle ha 1080/mån (halvf.) som är avställningsbar, i Örebro, hade förra året 604/mån också avställningsbar. Börjar inse att sporthojsägandet lider mot sitt slut.

Min liter k7 kostar inte mer än 18k för halv. Då fyller jag dessutom 22 i år. :tummenupp

Haha 18 000:- för halvförsäkring, du måste vara jätte nöjd :tummenupp

Haha 18 000:- för halvförsäkring, du måste vara jätte nöjd :tummenupp

Absolut, om du någonsin köper dej en ny sporthoj, lämnar bondelivet & flyttar från landet in till storstäderna så ska du få en chock.

Aha, umeå. Kan inte kosta många kronor att försäkra saker där uppe i ingenstans :rolleyes:

Absolut, om du någonsin köper dej en ny sporthoj, lämnar bondelivet & flyttar från landet in till storstäderna så ska du få en chock.

Aha, umeå. Kan inte kosta många kronor att försäkra saker där uppe i ingenstans :rolleyes:

håller med fabbe..

Bo ute i skogen, snoorbillig försingring..

Kan du avslöjja hur du fick till din 02'a för 412kr/mån :va

Ringde på min för en timme sen --> 12800/år halv förs. i Åmål. (34 år, kortet sen 98)

Nämnde för åbäket att jag flyttar till Örebro om några veckor, han skrattade ännu mer å sa att det är nog dags att byta nöje! 18700/år

Folksam skulle ha 1080/mån (halvf.) som är avställningsbar, i Örebro, hade förra året 604/mån också avställningsbar. Börjar inse att sporthojsägandet lider mot sitt slut.

Jag har haft kortet sen -94, är 33 år och bor i en relativt liten stad i Småland. Har alltid haft lite tur med försäkringarna men vet inte varför:va . Ringde du trygg-hansa? Kolla gärna igen och säg vad jag fått i försäkring osv. Lite lustigt är det ju...

Annars kan du ju för skojs skull kolla vad du får för premie på min -02. Reg.nr: XWK 879.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back