Årets bästa julklapp!!! En bunt Roadracing World & Motorcycle Technology!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Helt underbart! Alla nummer från maj 2004 till maj 2006! Det är så man vill BO på skithuset; PERFEKT toalett-litteratur! Läser i kronologisk ordning och har efter mycket seriösa tarmtömmningar kommit igenom första numret. Där kan man läsa MYCKET kul. T. ex:

-13 (!) sidor om hur Mat Mlladin vann Daytona 200. Tammefan om de inte intervjuar ALLA som var där.
- På insändarsidan noteras att Mat Mladin är ett rövhål! Egentligen!
- Yamaha R6 - Kawa ZX-6RR Shootout!!! (Yaman vann!)
- Fyra sidor om hur Yamahas tvåhjulsdrift fungerar.
- 8 sidor om hur man skruvar ihop en motor för att tjäna 5 hk. Då handlar en sida om vevstaksöverfallsbultar! De visar siffror på hur samma motor kan variera 5 hk bara genom felaktigt montage!!
- Bilder på när Kurtis Roberts eldade upp en bike på Valencia
- Härliga spekulationer inför 2004:a års MotoGP-säsong: Kan Nicky ta en titel redan i sin andra säsong?
- Bilder på slagsmålet mellan Aaron Yates och Anthony Farina efter deras krasch ii Daytona 200!

Vad mer kan man begära??? :) Stay posted så ska jag rapportera om vad för ytterligare godbitar som dyker upp i juni-numret!

Jahaja, här ser man vad vissa gör medans somliga sliter på jobbet :tungan Du vet att det du gör är likställt med att stå utanför ett AA-möte och skåla i hembränt? :mad:

Jahaja, här ser man vad vissa gör medans somliga sliter på jobbet :tungan Du vet att det du gör är likställt med att stå utanför ett AA-möte och skåla i hembränt? :mad:

Lärare jobbar facktisst så himla hårt under året att vi MÅSTE ha ledigt flera veckor flera gånger om året! För att orka!
Och då måste vi bajsa!
Och då läser vi RRW!!!:)

Om du kommer till Uppsala någon dag kan du få låna mitt nästan kompletta bibliotek av Motorcycle racer, jag saknar fyra eller fem nummer av de 115 nummer de givit ut.
Jag gillar de första numren där de hade en pinup hoj på insidan av varje omslag komplett med utvik och massor med fina bilder utan kåpor.
Motorcycle Racer är också bra, kanska ska ta upp prenumerationen på den igen. :)
Sedan har vi Road Racer X och Classic Racer också.

Får du inte problem med bortdomnade ben?
Det är ett problem men det största problemet för mig är att man aldrig får skita i fred pga all barn som undrar vad man gör när man bara vill läsa en blaska ifred. :mad:

Last edited:
Får du inte problem med bortdomnade ben?

Jag skiter inte, jag sitter PÅ locket och låtsas att jag skiter; ingen av de fyra tjejerna i familjen stör mig för de VET hur det brukar lukta. Så, jag få lugn och ro och kan läsa lååååååånga härliga artiklar om race som varit.:tummenupp

Men vad du tjôtar om den där blaskan....

Det var väl runt 1933 som du berättade för mig om den för första gången.

Som den idol och föredöme du är så beställde jag en prenumeration eftersom jag litade och såg upp till dig vid den här tiden.

Men så besviken jag blev. Sicken gammaldags blaska, helt enligt amerikansk standardmodell 1A.

Nåja ett och annat skoj fanns det att läsa men det sämsta var att de är sååååå långsamma att få fram tidningen och ännu mer långsamma att skicka den över Atlanten med räktrålare. Lagom skoj när numret med rapporten från säsongens 1a motogp race landar i brevlådan en vecka efter racet på Brno.

Jag är inte prenumerant längre...

Man kan provläsa ett nummer på siten gratis!

http://online.roadracingworld.com/o... March 01, 2008&UniqueId=918359_1230589467272

Döm själva!

Som Gustav säger; Motorcycle Racer äger och Road Racer X, är för att vara en jänke en riktig friskus jämfört med Roadracing World.

Att bli hedrad som dasslitteratur och läsas som ett historiskt verk, det är kanske Roadracing Worlds rätta element.:)

Men vad du tjôtar om den där blaskan....

Det var väl runt 1933 som du berättade för mig om den för första gången.

Som den idol och föredöme du är så beställde jag en prenumeration eftersom jag litade och såg upp till dig vid den här tiden.

Men så besviken jag blev. Sicken gammaldags blaska, helt enligt amerikansk standardmodell 1A.

Nåja ett och annat skoj fanns det att läsa men det sämsta var att de är sååååå långsamma att få fram tidningen och ännu mer långsamma att skicka den över Atlanten med räktrålare. Lagom skoj när numret med rapporten från säsongens 1a motogp race landar i brevlådan en vecka efter racet på Brno.

Jag är inte prenumerant längre...

Man kan provläsa ett nummer på siten gratis!

http://online.roadracingworld.com/o... March 01, 2008&UniqueId=918359_1230589467272

Döm själva!

Som Gustav säger; Motorcycle Racer äger och Road Racer X, är för att vara en jänke en riktig friskus jämfört med Roadracing World.

Att bli hedrad som dasslitteratur och läsas som ett historiskt verk, det är kanske Roadracing Worlds rätta element.:)

Å gud vad du gnäller!

Leveranstider känner jag inte till, jag får mina levererade årgångsvis, och att då få läsa historier som "Back fron the dead" (i det numret man kan läsa online i ditt svar) är ju bara HELT UNDERBART!

Kan aldrig bli fel!:fakta

Eller bilden på sid 36: Vittoriani Guareschi på en dubbad MotoGP-bike! Kan det vara fel?

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...