bullysmile
Killing time? time kills you!
Jag tycker du ska köra på en guldvinge
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja...
Precis som du åkte jag ER-6n förra året och hade väl samma åsikter som dig om hojen. Kawan blev lite trött vid långkörning, speciellt med skjuts...
Men maken till lättmanövrerad, prisvärd och rolig hoj får man leta efter.
Jag kollade runt lite och valet föll på en -07 Yamaha FZ1-SA (med ABS, krav av mig) och de säljs ut för 95-99000.
Tyvärr hann jag inte med så mkt åka före vintern slog till men i April![]()
Lycka till.....
//cage
BMW R1200R!
+ Ekonomi - Drar 0,47L/mil, kostar mig 2,805kr/år helförsäkrad.
+ Körglädje - Har mer kul på den än min gamla K1200S eller min gamla Mille!
+ Design - Tycker själv att den är en av de snyggare BMW-hojarna.
+ Körbarhet/smidighet - Otroligt smidig och välbalanserad hoj. Lättstyrd, bra bromsar, antispin, elektroniskt fjädring.
+ Ljud - Enkelt fixat med slipon.
![]()
![]()
det här var ett bra tips!! Jag kör Bmw på fyra hjul sedan länge så gillar märket skarpt! Hojen är ju snygg dessutom och är försäkringskostnaden såpass låg och bränsleförbrukningen så låg så blir det här väldigt spännande.. Ifall Bmw gör lika fina hojar som bilar så är nog risken att jag blir såld.
BMW R1200R!
Instämmer. Perfekta hojen för mig i alla fall. Skitkul att köra, bra tryck i maskinen. Försäkringen och förbrukning går inte heller av för hackor. Lite dyra servicar, men det är långt mellan dem.
Handtagsvärme och ABS som förlänger säsongen är bara![]()
Jag tror att det finns demokörda 07-or till lite bättre pris hos handlarna nu. Inga förändringar till -08. Tjöp!
Honda VFR 750/800!
http://www.blocket.se/vi/14601584.htm?ca=15_s <-- sån kör jag och är skitnöjd!
Billig i drift, helt ok kraft, fin att åka två på, låter skönt.. ja vad mer kan man begära?
Mina ekonomiska ramar utgör inget problem och visst kan jag tänka mig en beggad hoj (typ 3-4 år). Min strategi är enkelt uttryckt, "optimalaste hojen för minst pengar" Visst, Er6 är kul, men varför sitta och lida på hojen när man ska ut på lång semester tripp. Då sitter jag nog hellre och myser! =) Dessutom är Kawan lite ansträngd vid motorvägskörning och det visar sig såklart än mer dåska med. Brist på kubik som sagt.
Satan vad den var övervärderad. Skulle aldrig köpa en -96 med 5000 mil för 49k.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |