själv blåste man jobbarkompisen så det vissla om det.
han och en till var länge på lunch, rasten är 45 min och när jag ringde så hade det gått 1 timme. jag presenterade mig som vår gemensamme nya chef och undrade var i helvete han höll hus. rasten är minsann 45 minuter och inte en sekund längre.
"-du skall infinna dig här NU"
han svarade lite darrigt (är annars en ganska stabil kille) att han kommer så fort han kan och att det inte skall hända igen.
därefter så sa jag till alla mekanikerna att nu säger ni till att Ingemar (nye chefen) är vansinnig och att han skall akta sig för honom

sagt och gjort så är han tyst, irriterad, försiktig och tar sig in i verkstaden utan att det märks.
efter en stund gick jag fram till han och undrar hur det gick med jobbet han höll på med (löst prat bara). efter en liten stund så undrade jag vad som hade hänt eftersom Ingemar var vansinnig på just honom. han förklarade som det var och sa lämna mig i fred, vill inte prata mer.
jobbarkompisen var på mycket dåligt humör och precis då kollade jag upp på de andra mekanikerna och de gömmer sig bakom sina bilar och asgarvar med handen för munnen.
efter en halvtimme så kände jag att jag var tvungen att avslöja skämtet,
"-DIN JÄVEL, JAG HÖLL PÅ ATT BLI AV MED KÖRKORTET. JAG KÖRDE FORT SÅ IN I HELVETE FÖR ATT KOMMA TILLBAKS"
han var rätt sur en stund efteråt, men när han lugnat ner sig så garva han själv åt det.