Ångrar du hojbytet?

Måste erkänna att jag med facit i han ångrar det senaste bytet från Superduken till Daytonan. Daytonan är en superfin hoj,men min trasiga nacke klarar inte körställning. Och sen twinnen med öpppna Akra-rör är fan ljuv musik man också saknar...

jag har för det mesta varit väldigt nöjd med mina byten men det har passerat några hojar genom åren och alla har inte blivit långvariga.
tex så bytte jag min andra trx 850 jämt upp mot en nyare tdm 850 i tron att det var hojen för mig då jag diggar upprät körställning,men den var så tråkig att klockorna stannade!
bytte in den mot en Cagiva Raptor 1000:yoparty vi följdes åt i 5 säsonger och levde livet både på bana och till vardags.
så en dag fick jag se att de sålde ut hojar efter oves motors KK och investerade i en ny BMW F800s:huvet.
jag tyckte först att den var ganska praktisk med handtagsväme och allt det där,men efter en sväng med den så hoppade jag på raptorn som stod i garaget och efter en kort tur på den så insåg jag att BMWn var ett misstag:va. den blev såld med 36 mil på mätaren.
jag trodde att raptorn och jag skulle leva lyckliga i alla våra dagar men ödet ville annorlunda, en slarvig inbromsning på Sviestad slutade i ett framhjulssläpp med ikullkörning som resultat:mad:
lagade efter det upp gamla bettan till toppskick igen med diverse uppgraderingar,men efter ett tag så insåg jag att vi var klara med varann och gick skilda vägar då jag skaffade en av mina drömhojar Aprilia Tuono 1000 r-06:Bugar vi hade det bra under ett kort men intensivt förhållande som innehöll bla 2 dagar på kinnekulle och 3 kvällar på sviestad. men underbart är kort och då jag snart ska bli pappa:tummenupp så bytte jag pärlan mot en firestorm-99
och en bunt pengar:) så nu får framtiden utvisa om det blir bra eller :arsele.
hoppsan vad långt det blev!

just nu ångar jag inte att jag bytte från en 600 ala tegelsten, till en ktm 525 motard.
Men man saknar lite egenskaper från sporthojen.

Ångrar att jag bytte min Ducce 900ss mot en KTM 625.

Iofs så har jag inte haft tråkigt på 625an men det var nåt med Duccen som inte mina KTM eller Hondor har haft.

Själ?
Kanske var för att det var en twin.
Ångrar mig än idag iaf, snart 3 år sen.

Jag saknar mitt Monster S4RS testastretta som jag bytte mot en ducati Streetfighter S. Monstret var ändå en legend...kanske ska jag skaffa en sådan igen någon dag.

Twin i all ära.. men

Saknar min gamla GSXR750 -98
Yoshimura helsystem + PC.. Gick som ett skott ! !

Twin låter gott som faan, men jag får nog gå emot strömmen och säga att skriket från en ettrig radfyra vid 13k ger mer välbehag i själen :)

Någon som vill byta sin GSXR750 -98/99 mot en Falco 02? :tummenupp

Jag ångrade bytet från KTM 950SM till nuvarande SuperDuke.. Till en början. Jag står fortfarande för att SuMon är det roligaste jag haft på gata, helt absurt busig och brutal på ett sådär skönt användbart sätt.

MEN, med facit i hand, och med mer och mer banåka.. Så är SuperDuken perfekt. Underbar på bana, chassiet känns mkt tryggare än SuMon mest pga fjädringsväg etc. Passar mig bättre. Och fortfarande brutalbusig på gata, skön körställning som klarar lite längre högfartsturer bättre. Bättre att skjutsa på osv.

Skulle jag byta, så är det till en nyare SD-R. Ev Ducce Streetfighter. Annars är det mer relevant att byta tillbaka till en SuMo, och komplettera med en ren banhoj typ 675 Daytona eller så. Men då är det ju inte byte, utan att köpa en till det handlar om.

Ångrar mitt byte från min Srad -97 lite. Aldrig varit med om en hoj som gått så fint i motor och växellåda, speciellt växellådan var ju mer slagtålig än den på min nya hoj (mt-03). Saknar att ha lite småproblem så som med elen och behöva tvätta den varje vecka. Saknar den tungstyrda känslan där man måste motstyra för att få ner den i min favoritkurvor.

Saknar helt enkelt den tidskrävande samt klumpiga känslan? :)

Ja ibland saknar jag lilla gröna ZX7R 97:a, den och jag ville alltid åt samma håll. Men jag skulle nog sakna min CBR954RR 02:a också.
10121.jpg
klar.JPG

Jag prövar mig fram i nuläget.
Har ägt en custom ett år, en z1000 några månader och en Fireblade en kort sväng. Alla hojar har sina egenskaper som gör de attraktiva. Faktiskt ganska svårt att välja =)
Har aldrig ångat ett byte men ju mer man provar desta mer inser man att var hoj har sin plats. Det kommer säkert resultera i att man står där med flera olika hojar till slut.

Hann väl knappt köra min r6 innan den blev inlöst och så blev det en k5 som egentligen var för mkt för mig men en drömhoj! Sen till blade-04 som hade ett temprament som passade mig(och min förmåga) bättre än den otämjda gixxern! Nu är man tillbaka på gixxer igen och trivs mer och mer!

Ångrar inget byte än men vet nu vad de olika märkena erbjuder och saknar vilket är bra!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back