Ångesten kommer krypande...

Juli augusti sept blev det 570mil på och som nån skrev en höjdpunkt med smc fast på anderstorp ! Men sen 3veckor ungefär har den stått i vardagsrummet och där får den stå till april eller dyl....

Tänkte glida till anderstorp o kolla imorrn ev ! Är det väder kanske jag filmar lite!

Äsch! Sluta gnäll för fan!
Du bor åtmindstonde högt upp i landet.
Tänk på oss i Stockholm!
Vi kan inte göra ett skit på vintern!
Ni kan i allafall köra skoter!

den enda ångesten jag har är över hur fan jag ska få ihop tillräckligt med pengar till allt jag vill göra nästa säsong. nytt skinnställ, ryggskydd och handskar. Nytt slip on, minst 2 set däck, massa bandagar och massa annat smått och gott till hojen. Bah, någon som vill dela på en lottovinst?

Säger bara....

...cross och enduro :tummenupp Tror min mentala hälsa skulle vara riktigt i balans om jag inte fick mosa grus och lera på två hjul även under 2lågsäsong :D

Själv ängnade jag hela vintern och våren åt att bygga om hojen och turbokonvertera den för att sedan köra typ 20mil och rasa motorn precis i början av säsongen... snacka om ångest...!? ångest hade varit lindrigt... hehe...

Själv ängnade jag hela vintern och våren åt att bygga om hojen och turbokonvertera den för att sedan köra typ 20mil och rasa motorn precis i början av säsongen... snacka om ångest...!? ångest hade varit lindrigt... hehe...

Berätta mer :) Eller finns det att läsa hur du gick till väga o.s.v?
Varför skar den?

Tuff start på säsongen med ett motorras. Vad var de som hände, varför skar den osv?

Ingen ångest här,kom precis in efter en 20milasväng med lite pitstop på lämpligt skräpmatshak,16+ och strålande sol.

Livet är gott! :)

Henrik

Åh låter härligt de! :D Får hoppas på ett de blir lite solsken och torr asfallt
imorgon så man kan dra en liten repa med hojen! :D

Jag ställde av för längesen..
Vad är det som är kul med att köra denhär årstiden?

Stå vid korvmojen o försöka övertyga folk om att det är skitvarm i skinnstället?

Det var väl ändå körning vi snackar om, inte posering vid korvmojen:va
Jag tror nog också att de flesta av oss som fortfarande kör kanske gör så i annat än just skinnställ. Frysa suger, klä om och kör:tummenupp

Det var väl ändå körning vi snackar om, inte posering vid korvmojen:va
Jag tror nog också att de flesta av oss som fortfarande kör kanske gör så i annat än just skinnställ. Frysa suger, klä om och kör:tummenupp

Ja men de går ju inte annat än att stå vid korvmojen vid denhär årstiden.
Eller ja, de går ju smyga runt o kryssa mellan lera o löv på favoritvägarna, men mjae tror ja klarar mig.

Vintern kändes väldigt långt borta idag när man swischade fram på bulten :D

Blev en kort busvända på 7-8 mil i eftermiddags, sen ställde jag den i vintergaraget.

Möjligheten finns ju alltid att åka iväg och ta ut den över dagen om det skulle återgå till sommarväder någon helg men det känns inte sannolikt. Och vardagarna är uteslutna pga jobb. Sen går det förstås att klä på sig extra, men problemet för mig är att kylan i marken gör att greppet blir för dåligt och körningen därför blir för oinspirerad för att vara rolig.

Så om jag inte plockar ut den något mer i år så kan jag nu säga att jag överlevt ännu en hojsäsong.

15 mil i söndags blev säsongsavslutningen. Fint väder men nästintill storm.
Filter- och oljebyte och sen klar för vinterförvaringen.

14 grader varmt, solen skiner, torr väg, dessutom har något IT-pucko stängt av mig från firmans mail-system, så jag kan ändå inte jobba. Ser ut som om det blir en 20 mil i eftermiddag......:tummenupp :tummenupp

Allvarligt, varför städa bort hojen nu? (Ok, ok, norrland är lite eljest..) Jag räknar med några fina pass till innan det fryser, någon som hört talas om jacka över skinnstället....:confused:

14 grader varmt, solen skiner, torr väg, dessutom har något IT-pucko stängt av mig från firmans mail-system, så jag kan ändå inte jobba. Ser ut som om det blir en 20 mil i eftermiddag......:tummenupp :tummenupp

Allvarligt, varför städa bort hojen nu? (Ok, ok, norrland är lite eljest..) Jag räknar med några fina pass till innan det fryser, någon som hört talas om jacka över skinnstället....:confused:

Var precis ute en sväng, kort ärende på lunchen. Strålande väder ju, men lite kyligt.

Tror jag tar "ledigt" från jobbet i em :)

Som vädret är nu med solsken och 15grader så kommer de bli flera svängar med hojen innan den vinter förvaras faktist :)

Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back