Ångesten kommer krypande...

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
...i helgen ska älsklingen ställas undan för vintern *suck*. Många långa månader tills man får idka umgänge igen. :( Nästan 800 mil bidde det denna säsong. Höjdpunkterna var Kemora med SMC och septemberturerna med Roffe S. Nåväl, man får väl försöka trösta sig med utförsåkning och snöskotrarna.

/Hans Olof
 

Jocke-H

Skelettet!
Gick med
12 May 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha XT660X supermoto
aa förjävligt att hojen snart ska ställas undan :(
Får ta varenda liten chans till att få åka lite hoj, trottsa vädergudarna ;D
Sedan får man stå i garaget och torrbryta en hel del och
köpa upp sig på en massa mc spel till playstation för att lindra abstinensen! :D

/jocke
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
motoGP till PS3 FTW!!!! Allvarligt så funderar jag på dubbat och skooter overall och bara köra hela vinter :arsele
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Ja jag ställde undan för en vecka sedan!! första dagarna kändes faktiskt nästan bra med tanke på att man fått ca 1100 mil samt 2 vurpor nyligen.

Tyvärr så börjar jag bli riktigt sugen nu igen:confused:
Terror 6 månader kvar vad ska man göra??? spara pengar är väl det enda positiva med vintern
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Varför ställer ni undan så tidigt?

Det kommer garanterat vara många fina dagar att åka på innan det blir skitväder, snöslask och jättekallt.
Visst kan backspeglarna isa igen om man kör lite fort på kvällarna nu, men det är fortfarande helt kalaskul att åka!
Inte gatgasning modell roadrace då kanske, men jag har då fortfarande roligt:tummenupp
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Varför ställer ni undan så tidigt?

Det kommer garanterat vara många fina dagar att åka på innan det blir skitväder, snöslask och jättekallt.
Visst kan backspeglarna isa igen om man kör lite fort på kvällarna nu, men det är fortfarande helt kalaskul att åka!
Inte gatgasning modell roadrace då kanske, men jag har då fortfarande roligt:tummenupp

Åker också fortfarande.. Men i Piteå är nog vädret annorlunda :huvet
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag har fixat medel mot abstinensen i vinter, en minimoto till att köra i centralgaraget med uunder vintern.
Det är så stort att det går att göra en massa olika banor och komam upp i förbluffande hastigheter. =D
 

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
jag har köpt en s6a för att lindra abstinensen me, visst de e inte samma sak som o åka hoj, men de e fett nice o sladda lite när snön lagt sig :tummenupp
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
I år blev det bara en klotning på 1400 mil, måste väl vara rätt OK.
Blir säkert några mil till om vädret tillåter, året runt försäkring.:)
 

Jocke-H

Skelettet!
Gick med
12 May 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha XT660X supermoto
får hoppas att de kommer någon dag här med lite solsken och torr asfallt.
då släpper jag allt och springer och kränger på mig skinstället och drar en sväng! :D
Var enda liten chans till att få åka lite hoj kommer att tas! :D
Btw, är de någon som har lite schyssta tips på mc spel inför vinter? :D
/jocke
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
get with the program...det är först nu man kan börja köra, dessutom lär man sig så mycket mer. Bara att gå igenom startfälten i motogp och wsb, där en överväldigande del har lärt sig köra på löst underlag istället för att sitta och sura igenom hela vintern... ;)

vadfanqf6.jpg
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kom igen nu.
Jag köpte ny hoj igår, och jag tänker köra MINST en månad med den innan det är dax för parkering.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jag kan ju säga att jag har lätt ångest nu. Sen jag ställde av hojen har det varit fint väder i princip varenda jävla helg som jag hade kunnat kört på!

Men men ska iaf ut och byta olja o filter imorrn så hon inte blir allt för ensam :)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag ställde av för längesen..
Vad är det som är kul med att köra denhär årstiden?

Stå vid korvmojen o försöka övertyga folk om att det är skitvarm i skinnstället?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hade tänkt ställa undan den i helgen men det verkar som jag får vänta några dagar till av rent praktiska skäl. Själv har jag mer ångest av att hojen fortfarande står "framme" men att vädret inte ger möjlighet till (rolig) körning. Kommer nog att kännas bättre när man väl får ekipaget i ide så man kan gå över till vinteraktiviterna istället.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Anderstorp heldag imorgon! (12/10) blir en skön avslutning på en säsong som annars slutat i katastrof med stulen hoj. Sedan ska den nya -08an rivas för en race uppdatering inför en lång och intressant säsong 2009 där det är tänkt hinnas med ett par rookie race och/kanske ERF.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top