Ångest!!!!

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Så, nu ber jag er gamla garvade förare om råd!

Nu står jag i valet o kvalet. Hur hade ni gjort i min situation :va

Jag skall börja köra på bana. Införskaffat mig en hoj för, ja en liten slant... :rolleyes: som skall byggas om och användas som träningshoj och för enstaka egna tävlingar i R1000 eller (och) BoTT. Tävlas görs det i ERF på annan hoj.

1. Avregistrera hojen helt, för att kunna teckna en banförsäkring som i sin tur gäller om (när) jag kör o synar asfalt gräs o grus.... $$$ att laga för :D

eller...

2. Behålla den registrerad. Tecknar en vanlig halvförsäkring o ställa av hojen för att få den "garageförsäkrad". Då med de problem som ev kan komma den dagen jag måste registreringsbesiktiga den, om den är så hel o fin att det går.

Till saken hör att jag är medveten om att de kan skita sig... men man lever bara en gång, o då tänker jag ha kul :yoparty

Last edited:
Banförsäkring för en oreggad racehoj har jag ännu sett röken av...

det finns ingen banförsäkring vad jag vet som ersätter skador på hojen vid vurpa. Isåfall får du gärna tipsa om den :D

Det finns dock en som täcker, brand och stöld och skador uppkomna vid transport.

Jag hade nog behållt hojen reggad och bara ställt av. Fast det beror på hur mycket du får betala i garageförsäkring gentemot banförsäkringen. En garageförsäkring täcker ju inte transportskador heller.

tror som flesta har sina hojar avställda och ev. garageförsäkrade om man är rädd för stöld.. annars skiter man i det med.
Varför du skulle skrota/avregistrera hojen en vet ja inte riktigt.

Vad för försäkringsbolag som du kan teckna helförsäkring på en rr-hoj vet jag inte... tror det kan bli svårt att hitta...

Jag skall få information om denna i närmaste dagarna. Återkommer med info så snart jag vet mer.

Låter märkligt att kunna försäkra en banhoj så att det täcker skador som uppstår vid vurpor i samband med träning/tävling, den premien är nog inte att leka med om det nu går att få en sådan.

Fanns väl något danskt bolag som försäkrade gatreggade hojar vid bandagar iofs. Men tror inte den gäller under race eller träningar för race, dessutom rätt jäkla dyr per tillfälle..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...