BeBe
Full fart spar tid...
Så, nu ber jag er gamla garvade förare om råd!
Nu står jag i valet o kvalet. Hur hade ni gjort i min situation
Jag skall börja köra på bana. Införskaffat mig en hoj för, ja en liten slant...
som skall byggas om och användas som träningshoj och för enstaka egna tävlingar i R1000 eller (och) BoTT. Tävlas görs det i ERF på annan hoj.
1. Avregistrera hojen helt, för att kunna teckna en banförsäkring som i sin tur gäller om (när) jag kör o synar asfalt gräs o grus.... $$$ att laga för
eller...
2. Behålla den registrerad. Tecknar en vanlig halvförsäkring o ställa av hojen för att få den "garageförsäkrad". Då med de problem som ev kan komma den dagen jag måste registreringsbesiktiga den, om den är så hel o fin att det går.
Till saken hör att jag är medveten om att de kan skita sig... men man lever bara en gång, o då tänker jag ha kul
Nu står jag i valet o kvalet. Hur hade ni gjort i min situation
Jag skall börja köra på bana. Införskaffat mig en hoj för, ja en liten slant...
1. Avregistrera hojen helt, för att kunna teckna en banförsäkring som i sin tur gäller om (när) jag kör o synar asfalt gräs o grus.... $$$ att laga för
eller...
2. Behålla den registrerad. Tecknar en vanlig halvförsäkring o ställa av hojen för att få den "garageförsäkrad". Då med de problem som ev kan komma den dagen jag måste registreringsbesiktiga den, om den är så hel o fin att det går.
Till saken hör att jag är medveten om att de kan skita sig... men man lever bara en gång, o då tänker jag ha kul

Last edited: