Ångest över 1000cc

R1-02 eller nyare för insprutningens skull. Dock skulle jag nog välja Suzukin för den fina motorn och bättre körställning för lite större personer.
 
Man kan ju tänka på att man inte sitter lika bra på 01-02 modeller av suckan som 03- egentligen och så är den inte kompakt som R1an, gillar man små hojar (som ju är så de är idag) så gäller R1.
Rent prestandamässigt går R1orna (utom 04- förstås) ungefär liknade.
 
Hade suzuki 1000 och det är en trevlig hoj, ganska stor och trygg och med bra tryck i motorn. Tror nog igen är ett dåligt val, R1:an är väl snäppet mer dussinjapan än gixxern. Du blir nog nöjd vilken hoj du än väljer, för 70 kan du välja och vraka, nästa år lär ju gixxer -04:or kunna handlas för de pengarna.
 
Har kört både R1 -01 och Gixxer -02! Jag kör själv inte någon av dessa hojar. Själv är jag 188cm. Sitter skitbra på bägge, nästan bättre på R1an, Men skit i kör körställningen nu.... Suzukins motor får en att le hela tiden :yoparty Vilket vrid! Har haft en gixxer 1000 -03a :yoparty Dom rockar fett :Bugar
 
Neutral skrev:
Nån mer än jag som blir irriterad när de skriver "ej bankörd" som någon merit?

Hellre Kawan för 60' än Bladen för 78' alla gånger.

tveksamt...

Rettan har förgasare fram till och med -01 det tycker Jag är bra!
saknar de gammla fuggarna som gav en helskön eldslåga vid motorbromsningar! Sen är det MYCKET bättre känsla att köra med fuggar än med sprut, de försöker fortfarande härma "förgasarkänslan" på dagens hojar.

dock är GSXR1000 -01-02 mycket mer lätt körd och kräver mindre av föraren då det går fort i kurvorna, det tycker Jag är bra + att den har bättre bromsar.

Fast mitt hjärta klappar för R1 :fyllisar
 
Last edited:
Teo skrev:
dock är GSXR1000 -01-02 mycket mer lätt körd och kräver mindre av föraren då det går fort i kurvorna, det tycker Jag är bra + att den har bättre bromsar.


01-02 GSXR har bättre bromsar och motor och gaffel orginal men är enligt mig trots det lite klumpigare att köra bana med än en R1 -02... !
Har alltså inte samma åsikt när det gäller klumpighet !

TL 1000 R....hahahaha...den är helt utom tävlan...jag har haft en preppad sån med konventionell bakdämpare istället för rotationsdämp plus lite motorfix...det hjälpte inte :)
Kostar alldeles för mkt tid och pengar att få den att gå bra...på bana alltså


Dessa åsikter rör sig som sagt bara om bankörning...vid gatåkning kan nog även TL:en hävda sig. Både ljud och motor är trevligt.
 
unlock26 skrev:
Norrlands körd...kör dom lugnare eller vad? för dom saltar väll inte vägarna där upp på somrarna :rolleyes:
Jag tror de kan vara jävligt hårt körda de har långa långa rakor i norrland, men korta sommrar iofs så de går väl inte så många mil som de från skåne.
 
Hmmm kommer nog inte köra så mycket bana blir mest att köra krokiga 70-vägar samt lite touring.... Vilken är minst odräglig att skjutsas på?? :)
Alltid gillat Yamma men tycker växellådan är katastrof emot Suzukin.
 
Marals76 skrev:
Hmmm kommer nog inte köra så mycket bana blir mest att köra krokiga 70-vägar samt lite touring.... Vilken är minst odräglig att skjutsas på?? :)
Alltid gillat Yamma men tycker växellådan är katastrof emot Suzukin.
R1an är värdelös att skjutsa på, riktigt dålig.

Små krokiga vägar är den bäst på, svårslagen i sin ålderskull.
 
De va då ett jävla tjat om dussinhojjar. Det är möjligtvis mc-intresserade killar som vet vilka modeller som är vanligast. Är det dessa ni vill imponera på?
 
HanneZ skrev:
De va då ett jävla tjat om dussinhojjar. Det är möjligtvis mc-intresserade killar som vet vilka modeller som är vanligast. Är det dessa ni vill imponera på?
Folk ser ingen skillnad iaf.
Men "R1" på bakdelen ger ju att en del småglin blir impade.
 
Marals76 skrev:
Ska byta upp mig till en 1000cc nästa år. Det jag har tänkt köpa är en 1000cc av årsmodell 01-02.
Kikar på Yamaha och Suzuki...... provat både men det är verkligen dött lopp. Ni som haft båda vilket för respektive nackdelar kan ni komma på.
Hjälp mig stilla min ångest :tungan

Ska du köpa en hoj -01/-02 så hade jag köpt suzuki. Kanske bara för att jag själv kör en gsxr 1000-01. Men du får ju lite mera effekt i suzukin och insprutning som r1:an från -01 t.ex inte har. Det kom väl -02 men då kanske du får punga ut med mer än 70.000:-. Hur som helst tror jag inte det spelar så stor roll. Det är nog två väldigt bra cyklar och r1:an från -02 är ju jävligt snygg! Lycka till med valet!
 
Mulles skrev:
01-02 GSXR har bättre bromsar och motor och gaffel orginal men är enligt mig trots det lite klumpigare att köra bana med än en R1 -02... !
Har alltså inte samma åsikt när det gäller klumpighet !


Det har inget med klumpighet att göra, rettan känns mindra, styr snabbare, mm men Jag har blivit bjuden utt till dans några gånger med rettan, gixxern känns lite flobbigare men man vt var man har den.
 
HanneZ skrev:
De va då ett jävla tjat om dussinhojjar. Det är möjligtvis mc-intresserade killar som vet vilka modeller som är vanligast. Är det dessa ni vill imponera på?

Njae där har du fel tror jag. Den ENDA hoj som många vänner/medarbetare och flickvän har koll på är just Yamaha R1. Det ÄR en dussinhojj, men vad gör det? Gillar man den så är det bara att köpa och köra. Den enda jag vill imponera på är mig själv. SKulle göra det bättre med en TL1000R än en R1'a, men jag pratar som sagt om mig själv.
 
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Back
Top