Ånej! Inte en fråga till om ledblinkers???? har lusläst men behöver lite hjälp.

Johangfx

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2016
Hoj
Honda vt600
Har ett oberoende relä köpt hos en svensk handlare för dyra pengar ???? så inget billigt från ebay. Mina blinkers blinkar i rätt hastighet men väldigt svagt. Har bara blinkers med led bak. Är Blade – Blinkers/Bromsljus/Baklampa från hojstyling. Är presis som om de bara blinkar 25% av vad de skall. Bakljus lyser mycket starkare och när man bromsar så blir man nästan bländad av det. Så känns som att blinkers skall vara betydligt skarpare. Har bara bytt relä och bakblinkers. Så det borde inte vara några problem med att de får ström eller att jorden är kass. Några tips på hur jag och var jag skall börja felsöka?

En bra början kan ju vara att mäta spänningen vid LED-blinkarna..
Det KAN ju vara nåt fel på vägen..

Hur är ljusstyrkan på främre blinkers?
Har du provat att ansluta en ledblinkers till ett batteri?

Ber om ursäkt... Jag är ingen elektriker.... Om jag startar hojen så blinkar de som de skall.. Är med tändningen på de blinkar väldigt svagt.. Jag går och ställer mig i hörnet med dumstruten på... Det borde jag kollat först.. Så det är nog som det skall.. Tack för all hjälp. Ni grabbar är hemskt snabba och väldigt hjälpsamma här på sporthoj.

Tror att batteriet är dåligt behöver ladda det ofta så köper ett nytt. Behöver ju inte blinka så mycket när inte motorn är igång

Normal batterispänning med tändningen på är ca 12.7 Volt. Med motorn igång ca 14.3 Volt. Eftersom blinkers fungerar som de ska med motorn igång så får du acceptera att de lyser dåligt med stillastående motor. Eller byta till andra Led-blinkers som inte är så känsliga för batterispänning.
Jag hade accepterat läget. Står aldrig vid rödljus och blinkar med stoppad motor. Men det är jag det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT