Ånej en kille till...

Verniax

Också bilist
Gick med
16 May 2006
Hoj
Såld: S3 -05 Nu: Xmoto -07
Hej alla!

Gjorde som min fru (som oxå finns här på forumet, men jag säger inte vem det är. :blah ) och joinade detta forum.

Själv tog jag kort förra året vid 42 års ålder (är - tack och lov - lite för ung för att ha fått det i flingpaketet), köpte en Speed Triple -05 (underbar...).

Måste säga att det var väldigt nyttigt att gå i trafikskola trots att jag kört rätt mycket på skoj i min ungdom (typ 1700-talet).

Vill oxå passa på och tacka för den polisvarning jag fick vid solvalla typ den första fina lördagen i slutet av april. Jag kom norrifrån och just vid 50-sträckan vid Sumpan-avfarten mötte jag 2-3 hojjar som gjorde "sänk farten"-tecknet. Jag puttrade sedan i exakt 70 vidare genom kurvan (som jag säkert annars tagit i högre fart) och vidare ned på rakan mot Bromma/Solvalla-avfarten. Och mycket riktigt, där uppe i gräset såg jag några båtmössor och en hårfön... man blir så trött, men som sagt tacksam för varningen.

Detta blev superlångt....

Verniax skrev:
2164311 Hej alla!

Gjorde som min fru (som oxå finns här på forumet, men jag säger inte vem det är. :blah ) och joinade detta forum.

Själv tog jag kort förra året vid 42 års ålder (är - tack och lov - lite för ung för att ha fått det i flingpaketet), köpte en Speed Triple -05 (underbar...).

Måste säga att det var väldigt nyttigt att gå i trafikskola trots att jag kört rätt mycket på skoj i min ungdom (typ 1700-talet).

Vill oxå passa på och tacka för den polisvarning jag fick vid solvalla typ den första fina lördagen i slutet av april. Jag kom norrifrån och just vid 50-sträckan vid Sumpan-avfarten mötte jag 2-3 hojjar som gjorde "sänk farten"-tecknet. Jag puttrade sedan i exakt 70 vidare genom kurvan (som jag säkert annars tagit i högre fart) och vidare ned på rakan mot Bromma/Solvalla-avfarten. Och mycket riktigt, där uppe i gräset såg jag några båtmössor och en hårfön... man blir så trött, men som sagt tacksam för varningen.

Detta blev superlångt....
Härligt med mer killar i forumet. :tummenupp

Å neeeeeeeeeej, inte eeeen kille till! Dags för kvotering nu tycker jag! :huvet

Nåväl, välkommen. :)

Hoppas att du trivs :) Det kan aldrig bli för mycket killar på ett forum (vet inte om det också gäller tjejer) :tummenupp

Tackar

För det varma välkomnandet :tummenupp

Ska snart åka hem från jobbet och verkligen försöka att hålla hastighetsbestämmelserna... :hihi

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back