Ånej en kille till...

Verniax

Också bilist
Gick med
16 May 2006
Hoj
Såld: S3 -05 Nu: Xmoto -07
Hej alla!

Gjorde som min fru (som oxå finns här på forumet, men jag säger inte vem det är. :blah ) och joinade detta forum.

Själv tog jag kort förra året vid 42 års ålder (är - tack och lov - lite för ung för att ha fått det i flingpaketet), köpte en Speed Triple -05 (underbar...).

Måste säga att det var väldigt nyttigt att gå i trafikskola trots att jag kört rätt mycket på skoj i min ungdom (typ 1700-talet).

Vill oxå passa på och tacka för den polisvarning jag fick vid solvalla typ den första fina lördagen i slutet av april. Jag kom norrifrån och just vid 50-sträckan vid Sumpan-avfarten mötte jag 2-3 hojjar som gjorde "sänk farten"-tecknet. Jag puttrade sedan i exakt 70 vidare genom kurvan (som jag säkert annars tagit i högre fart) och vidare ned på rakan mot Bromma/Solvalla-avfarten. Och mycket riktigt, där uppe i gräset såg jag några båtmössor och en hårfön... man blir så trött, men som sagt tacksam för varningen.

Detta blev superlångt....

Verniax skrev:
2164311 Hej alla!

Gjorde som min fru (som oxå finns här på forumet, men jag säger inte vem det är. :blah ) och joinade detta forum.

Själv tog jag kort förra året vid 42 års ålder (är - tack och lov - lite för ung för att ha fått det i flingpaketet), köpte en Speed Triple -05 (underbar...).

Måste säga att det var väldigt nyttigt att gå i trafikskola trots att jag kört rätt mycket på skoj i min ungdom (typ 1700-talet).

Vill oxå passa på och tacka för den polisvarning jag fick vid solvalla typ den första fina lördagen i slutet av april. Jag kom norrifrån och just vid 50-sträckan vid Sumpan-avfarten mötte jag 2-3 hojjar som gjorde "sänk farten"-tecknet. Jag puttrade sedan i exakt 70 vidare genom kurvan (som jag säkert annars tagit i högre fart) och vidare ned på rakan mot Bromma/Solvalla-avfarten. Och mycket riktigt, där uppe i gräset såg jag några båtmössor och en hårfön... man blir så trött, men som sagt tacksam för varningen.

Detta blev superlångt....
Härligt med mer killar i forumet. :tummenupp

Å neeeeeeeeeej, inte eeeen kille till! Dags för kvotering nu tycker jag! :huvet

Nåväl, välkommen. :)

Hoppas att du trivs :) Det kan aldrig bli för mycket killar på ett forum (vet inte om det också gäller tjejer) :tummenupp

Tackar

För det varma välkomnandet :tummenupp

Ska snart åka hem från jobbet och verkligen försöka att hålla hastighetsbestämmelserna... :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti