Åldersbetingad vid +30

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Eftersom de flesta av oss har uppnått denna nobla ålder kanske det är värt att undersöka så du inte har drabbats av ÅNN :va (Åldersbetingad Nedsättning av Närminnet).

Så här visar sig symptomen:
Jag bestämde mig för att tvätta min bil. När jag ska gå ut till
bilen upptäckte jag posten på hallbordet.

"Jag borde kolla igenom posten innan jag tvättar bilen"
sa jag till mig själv.

Jag lade bilnycklarna på bordet, lade reklamen i papperskorgen under bordet och lade märke till att papperskorgen var full.

Jag lade därför tillbaka räkningarna på bordet och beslöt mig för att tömma papperskorgen först.

Eftersom jag trots allt går förbi postlådan på vägen för att tömma papperskorgen kan jag lika väl betal räkningarna först.

Jag ser mitt checkhäfte liggande på bordet, men det finns bara en check kvar. Mina extra checker ligger på skrivbordet på kontoret, så jag går in på kontoret där jag finner en flaska juice som jag börjat dricka från.

Jag skall börja leta efter mina checker, men först måste jag ställa undan juicen så att jag inte spiller ut den över skrivbordet.

Juicen håller på att bli varm, och bör ställas in i kylen för att hållas kall.

På väg till köket för att ställa in juicen i kylen, fångar min blick en vas med blommor som står på bänken. Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet och ser mina läsglasögon som jag letat efter hela morgonen liggande på bänken.

Det är bäst att jag lägger tillbaka dem på mitt skrivbord, men först skall jag vattna blommorna.

Jag lägger ifrån mig glasögonen på diskbänken och fyller en vattenkanna med vatten då jag plötsligt får syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet.

Ikväll när vi skall se på TV så kommer vi att leta efter fjärrkontrollen, men ingen kommer ihåg att den ligger på köksbordet.

Jag borde lägga tillbaka den, men först skall jag vattna blommorna. Jag häller lite vatten på blommorna, men det mesta hamnar på golvet.

Jag lägger tillbaka fjärrkontrollen på bordet för att gå och hämta lite papper att torka upp vattnet med.

Sedan går jag tillbaka till hallen för att försöka komma ihåg vad det var jag planerade att göra.

Vid dagens är slut är bilen fortfarande inte tvättad, räkningarna är inte betalda, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är inte vattnade, det finns fortfarande bara en check i mitt checkhäfte, jag kan inte hitta TV:ns fjärrkontroll, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var bilnycklarna har blivit av.

Jag försöker förstå varför ingenting har blivit gjort idag; det är förbluffande för jag vet att jag varit upptagen hela dagen och jag är helt färdig.

Jag är medveten om att detta är ett allvarligt problem, och jag skall söka hjälp för det, men först skall jag kolla min e-post. :jisses

hmm.. o jag är bara 23.. *gulp* ;p :skrämd :rodnar

Upps.. Bara 3 år kvar då... Hmm... Sedan är förvirringen total... *sucka*

Hehe jag har inte hunnit upp till er "nobla" ålder ännu så jag har stenkoll på det mesta. :rolleyes:

:rofl :rofl :rofl

När barn kommer in i bilden blir det ytterliggare ett element i den totala förvirringen... :p

Jag är kille, blond(nästan) och småbarnsförälder....vad mer kan man säga :p (ett under att man hittar hem)

//B

Känner igen det mesta från beskrivningen men då kallar dem det för simultankapacitet.

Say no more!!!

Men helt kört kan det inte vara eftersom du kom efteråt vad du gjort!!!!
Mao, det kommer bli värre....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...