Ålder på sporthojarna

Eran ålder som kör hoj.


  • Antal röstningar
    0
Gix skrev:
Som jag sa... vet inte om det går, men tror iaf inte det går i samma utsträckning som i Sverige...
Men, visst kan man få bättre villkor om man tecknar i farsans namn, men nu för tiden har nästan alla försäkringsbolag så bra öppningserbjudanden att det inte löns...

T.ex. Jag är 21, har just köpt hoj -98:ans 750 (I Finland är det kubikerna som avgör, ingen skillnad på effekt...) och kommer att öppna en helt ny försäkring (trafik+allrisk).
Får 20% bonus direkt på trafik, 50% på allrisken, å så vissa andra avdrag/rabater&bonusar... så ja kommer att betala ca 100 euro i månaden = 920 kronor...

Vet inte hur det står sig mot svenska priser, men jag är helt nöjd... å det skulle inte löna sig att teckna i farsans namn desto mer iaf...

Det är ju riktigt billigt!

Jag kommer få betala 700:-/mån för min hoj, SZR660 -96 48HK, 22 år, kk i 2 år.

Skulle jag få för mej att försäkra en hoj som din skulle jag gissa på att det går på 3-4000:-/mån
 
Ni har väl sett tv-reklamen för Suzukis V-strom? Killen blir yngre och yngre för varje mil han kör, så en hoj är defintivt bättre än såna där föryngrande hudkrämer. :D
 
Dez skrev:
Det är ju riktigt billigt!

Jag kommer få betala 700:-/mån för min hoj, SZR660 -96 48HK, 22 år, kk i 2 år.

Skulle jag få för mej att försäkra en hoj som din skulle jag gissa på att det går på 3-4000:-/mån

Billigt är det väl ändå inte, men okej... :tummenupp

Det bästa är just det att effekten inte spelar någon roll, utan det är kubikerna som avgör vilken försäkringsklass man hamnar i... :fakta
Jag valde mellan den cykel ja nu har eller en R6:a, å skillnaden i försäkringskostnader för mig var att en 99:ans R6:a skulle ha blivit ca 100kronor billigare i månaden än min 98:ans 750. Så, jag resonerade som så att R6:an e rätt vanlig här där jag bor, å eftersom min flickvän har ett sjukligt behov av att få åka med, å vi säkert kommer att vara 2 på den ganska mycket i sommar kan det vara bra med lite mera vrid... :rock

På grund av detta system finns det ju heller inga strypta hojar i Finland... :D
 
Gix skrev:
Som jag sa... vet inte om det går, men tror iaf inte det går i samma utsträckning som i Sverige...
Men, visst kan man få bättre villkor om man tecknar i farsans namn, men nu för tiden har nästan alla försäkringsbolag så bra öppningserbjudanden att det inte löns...

T.ex. Jag är 21, har just köpt hoj -98:ans 750 (I Finland är det kubikerna som avgör, ingen skillnad på effekt...) och kommer att öppna en helt ny försäkring (trafik+allrisk).
Får 20% bonus direkt på trafik, 50% på allrisken, å så vissa andra avdrag/rabater&bonusar... så ja kommer att betala ca 100 euro i månaden = 920 kronor...

Vet inte hur det står sig mot svenska priser, men jag är helt nöjd... å det skulle inte löna sig att teckna i farsans namn desto mer iaf...
Jo, det är BILLIGT. Jag betalar ungefär samma premie för halvförsäkring.
 
Gix skrev:
Billigt är det väl ändå inte, men okej... :tummenupp

Det bästa är just det att effekten inte spelar någon roll, utan det är kubikerna som avgör vilken försäkringsklass man hamnar i... :fakta
Jag valde mellan den cykel ja nu har eller en R6:a, å skillnaden i försäkringskostnader för mig var att en 99:ans R6:a skulle ha blivit ca 100kronor billigare i månaden än min 98:ans 750. Så, jag resonerade som så att R6:an e rätt vanlig här där jag bor, å eftersom min flickvän har ett sjukligt behov av att få åka med, å vi säkert kommer att vara 2 på den ganska mycket i sommar kan det vara bra med lite mera vrid... :rock

På grund av detta system finns det ju heller inga strypta hojar i Finland... :D



OM det nu är kubiken som spela nån roll...är glidare dyrare i försäkring dÅ??

Typ en 1600cc ( såg i en tidning, kom inte ihåg vad det var för nån, bläddrade snabbt ;) ) kostar den mer än en R1 då?
 
olaking skrev:
OM det nu är kubiken som spela nån roll...är glidare dyrare i försäkring dÅ??

Typ en 1600cc ( såg i en tidning, kom inte ihåg vad det var för nån, bläddrade snabbt ;) ) kostar den mer än en R1 då?

Kan inte svara med 100% säkerhet på det, eftersom jag aldrig brytt mig om att reda ut något vad gäller glidare... :D

Men, mig veterligen är det dyrare ja...

Om det sen på något sett anpassas nån form av olycksstatistik vad gäller olika typer av mc, och detta påverkar kostnaderna kan jag inte säga med säkerhet... :confused:

Men, vi har olika försäkringsklasser enligt kubik... minns inte exakt var gränserna går... iaf är skillnaden mellan 600cc å 750cc relativt liten kostnadsmässigt, men sen vid 900cc börjar det svida ordentligt... :fakta
 
fyllde 23 för några dagar sen....hur kul va det på en skala då....inte så värst........men faaaaaaaaan sicket röj det blev på krogen med alla polarna... :öl :öl :rock
 
TomK skrev:
Snart 33 enligt årsringarna, men lika viril och taggad som när jag var 20 :) Äldre men inte vuxen...

Det stämmer in på mig precis..... :D snart 33...men jag tjingar för att aldrig bli stor...

Och byta till nån jävla glidare... NÄ TACK...då kan jag lika gärna börja cykla...! :fakta ;)
 
20 år..
Och enligt Kawasakis katalog tillhör ER5 sportkategorin.. även om jag aldrig tänkt på den som sådan :cool:
 
sv650 skrev:
Sporthoj och sporthoj, någon kallade min för fjollmoppe här på forumet men jag gillar den skarpt! :D

Pendlar mellan 28 och 29 brukar jag säga. Har dock lämnat decimalsystemet för många år sedan. Just nu är jag 29 med talbas 17 (dvs 43 år, dock ej i sinnet). ;)

Apropå glidare så trodde jag att det skulle bli en sådan för mig då jag tog kortet ifjol. :zpy Aldrig i livet! säger jag nu.

Funderar på att byta till SV1000. V-Twin rules! :tummenupp

Hehe, gillar min med, trots att jag inte valt den själv.
Är själv 35 nu och har haft kortet under ett år.

Det var farsan som hade köpt sig en SV när han var 65....
Han hade ju kört mycket mc när han var ung och innan jag kom till världen. han svävade på molni de 2 år som han fick köra innan jordelivet tog ända.
Då tog jag kort och kör numera den cykeln. Alldeles lagom för mig. (för närvarande...)
 
Fyller snart 40.
Skall om ekonomin tillåter snart köpa en SP-2.
Kan inte, trots över 20 år med diverse mc, inte fatta tjusningen med sk glidarhojar.
För mig gäller sporthoj eller ingen hoj alls.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top