Ålder på er vad ni gjort😁

Jag kunde köpa när jag var femton bast, jag använde brorsans leg iom att han hade sitt körkort.

Jag var också runt 15 år, växte upp i Linköping, vi hade ett säkert ställe för inköp av Öl klass IIB en liten livsmedelsbutik vi kallade "Gubbarna Snok", två äldre män som drev stället, den låg på Drottninggatan nära hörnet Hamngatan, hela kvarteret revs senare och blev Linköpings busscentral.

Glöm inte den viktigaste!

"Röstat bort yngre generationers motormöjligheter." :fakta

Annars 13 :hihi

Jag fick bara 18/20, har inte ägt eget uppslagsverk och ordbok. Dock fanns det gröna uppslagsverket (Bra Böckers?) och ordboken (Svenska Akademins?) hos föräldrarna, ordboken användes ofta vid det stenhårda spelande av Alfapet vid diskussioner om de lagda ordet verkligen var ett ord som fanns.

Min MC-grupp ser ut som bild 1. Många som fått 20/20😆 Vad kommer ni upp till?View attachment 530945

View attachment 530944
Känner igen allt i listan. Dock var jag i skolåldern så jag ägde väl inte ensam vår skivspelare och kassettradio, eller lexikon, ordbok mm. Men allt stod i hyllorna hemma och användes. Betala med check gjorde mamma ofta, så jag har varit med men inte betalat med check själv.

Vill tillägga "Bada i havet med toppless fritidsfröken". Tidigt 80-tal i Råå, sommar och sol, det var ju vanligt den tiden att kvinnor solade och badade utan topp. Jag kommer ihåg det mycket, mycket väl.

Vill tillägga "Bada i havet med toppless fritidsfröken". Tidigt 80-tal i Råå, sommar och sol, det var ju vanligt den tiden att kvinnor solade och badade utan topp.
Bildbevis? Annars tror vi inte på det. :D

Vad är det för motormöjligheter ni har röstat bort för dom yngre? 😡

PS. Jag fick 16/20.

Vi? Ni! :va

Nä men jag bara lite cyniskt konstaterar att majoriteten av gubbarna här som haft och utnyttjat möjligheterna till sina motorintressen vart fjärde år gått och röstat bort motsvarade möjligheter för yngre generationer :)

Vi? Ni! :va

Nä men jag bara lite cyniskt konstaterar att majoriteten av gubbarna här som haft och utnyttjat möjligheterna till sina motorintressen vart fjärde år gått och röstat bort motsvarade möjligheter för yngre generationer :)

OK men tala om för mig och andra gubbar vilket parti vi ska rösta på? :giggle:

19/20. Inte betalat med papperscheck. Dock gjort uttag med papperscheck på SEB för att sedan betala. Om det gills så 20/20.

När slutade man med resecheckar?
Telefonkiosk, bensin under 2kr/l?
:va

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...