Ålder på Dunlopslicks/regndäck.

Vad är det för märke? Det jag syftade på var Pirelli & Metzeler, säg mig märket så skall jag ta fram det.

Tydligen är dunlops raceserie (GP) lite hemligare än dom andra. Har bara en bokstav för tillverkningsåret. Norska dunloprepresentanten ver väldigt hemlig om dessa bokstäver när jag ville ha en tabell. Gatdäcken följer siffermodellen har jag för mig.

Gulsnabbtrajja skrev:
Tydligen är dunlops raceserie (GP) lite hemligare än dom andra. Har bara en bokstav för tillverkningsåret. Norska dunloprepresentanten ver väldigt hemlig om dessa bokstäver när jag ville ha en tabell. Gatdäcken följer siffermodellen har jag för mig.

Eftersom däcken är köpta av Jimmy Lindström torde de vara tämlige raciga men det här är vad som står på däcken.

Framdäcket är ett KR844 och enda koden jag hittar lyder: 32905
Bakdäcket är ett KR388 och enda koden på det lyder: B190045

Goodstuff skrev:
Eftersom däcken är köpta av Jimmy Lindström torde de vara tämlige raciga men det här är vad som står på däcken.

Framdäcket är ett KR844 och enda koden jag hittar lyder: 32905
Bakdäcket är ett KR388 och enda koden på det lyder: B190045
Från den tid då Jimmy åkte 250? Då är de nog inte helt dagsfärska! :(

Båda numren slutar på 5 som i 1995, Jimmy körde 250R 1996. Dina däck är nio år gamla.

Kanske.

Mattias skrev:
Båda numren slutar på 5 som i 1995, Jimmy körde 250R 1996. Dina däck är nio år gamla.

Kanske.

Va bra då är dom hårda och fina, kommer att räcka hela året, dessutom kan GS skylla på däcken när han kör sakta eller vurpar.

(så skulle du ha skrivit till mig iaf)

Nyteknik skrev:
Oj, oj. Goodstuff som så väl behöver all hjälp han kan få har däck från forntiden. :dummer

Du kan vara lugn. Det är inte enda däcken jag har. Vad ska jag behöva hjälp med? :confused:

Hehe, catfight mellan två stycken som inte ens fått ihop mopparna till första träningspasset :rofl
Gubbstuff med däck från kanske forntiden och Nyteknik med en hoj från samma påstådda tid :rolleyes: :D

Nyteknik skrev:
Att få upp farten. :mattias

Det är ju vänligt av dig att tänka på mig men jag tror du behöver lägga tankemödan på dina egna pinaler istället.

NoFFkeFF skrev:
Hehe, catfight mellan två stycken som inte ens fått ihop mopparna till första träningspasset :rofl
Gubbstuff med däck från kanske forntiden och Nyteknik med en hoj från samma påstådda tid :rolleyes: :D

Nog för att jag vågar bejaka min kvinnliga sida men catfight? :brinnerup
Jag har fler däck än det setet. Duger säkert åt mig första gången på regn dessutom. Annars kan jag ju alltid burna upp dem. :lol

Goodstuff skrev:
Nog för att jag vågar bejaka min kvinnliga sida men catfight? :brinnerup
Jag har fler däck än det setet. Duger säkert åt mig första gången på regn dessutom. Annars kan jag ju alltid burna upp dem. :lol

Jag har faktiskt en misstanke om att de inte är så gamla ändå..

Ni slåss ju som kärringar, så det blir catfight hur ni än bevakar era kvinnliga sidor :D

oFFkeFF skrev:
Jag har faktiskt en misstanke om att de inte är så gamla ändå..

Ni slåss ju som kärringar, så det blir catfight hur ni än bevakar era kvinnliga sidor :D

Det verkar ju inte vara någon som vet ur koden ska utläsas.
Jag slåss aldrig så det är ju inte mycket till fight, kan jag hålla med om. :)

Gör det rätta, tag Cloetta! Eller åtminstone ring till TL-Racing som sover, äter och skiter Dunlop slicks! :D
011-167060

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...