Ålder för motard?

Mcburen

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
motard?
Hej alla sporthojare! :Bugar Är ny här på forumet och vill börja med att ställa en fråga.
Är på väg att ta lappen nu snart hoppas jag och jag undrar över en sak.
Jag är 20 år nu och om jag då tar A kortet, då får jag alltså köra för A(begränsad effekt), läste att det var en begränsning på 25kw, 0.16kw/kg om jag minns rätt.
Betyder det då att jag kan köpa mig tex en Husaberg 650 som är registrerad på 10kw och köra den helt lagligt?
Var mycket fundersam över detta så det skulle vara otroligt bra om någon här vet hur det ligger till!

Tack på förhand boys and girls!
 
Helt lagligt är det väl inte, men det är inte så att du åker dit, isåfall måste dom bänka osv vilket jag då aldrig hört att någon fått göra. Däremot KAN försäkringsbolaget klaga ifall den inte är på 9kW om du kvaddar den.
 
Om du inte plockar ut mer än 9kw ur motorn så är det inte olagligt.
 
Ja, som du själv skriver, bara inte effekten överstiger 25 kW och 0,16 kW/Kg. En husa reggad på 10 kW går således utmärkt.
 
Jo då, om de ej ändrat regler på senaste så borde du få det ja. Du kan annars köpa den festaste harley och jag tror minsann den går som "mellan hoj" om ja inte minns fel
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top