Åkte fast i 254 km/h

Om det skulle kunna bli ett fängelse straff så kan du vara så att om man inte finns i straffregistret skulle jag tippa på en villkorlig, eller?

Konsekvenserna blir att man får aldrig mer köra bil... de drar in körkortet för alltid + att man får dagsböter och 12-60 dagar i finkan! (i värsta fall)

Va kul om uppdrag granskning hade sett denna tråd när de komponerade sitt cykelavsnitt :näsblod

Konsekvenserna blir att man får aldrig mer köra bil... de drar in körkortet för alltid + att man får dagsböter och 12-60 dagar i finkan! (i värsta fall)

Man kan väl inte få indraget KK för all framtid i Sverige..

Jag torskade på 224km/h på 110 väg för 10 år sen på gammel sukkan..
Efter ca45min moralsmisk i bengens bil, så blev det till slut 99 för fort..

1800:- böter 9mån utan kort.
Smörbrev från chefen = 1 mån förkortad spärrtid.

Sen var det bara börja köra igen...

Last edited:
Ser man de facto till praxis går det inte att uttala sig om påföljderna utan närmare insikt i de faktiska omständigheterna. Jag har sett rejäla fartöverträdelser som inte renderat i vårdslöshet i trafik, och motsvarande knappa fartöverträdelser som renderat i vårdslöshet i trafik. Men rent spontant känns väl kanske inte 254 blås som en rekommenderad hastighet att stöta på farbror blå i, med möjligt undantag för situationen att du inte hade tänkt stanna ändå.

Det lär bli fängelse för grov vårdslöshet i trafiken. Undra hur han tänkte..... :huvet

Ja, hur kan man vara så ansvarslös att man kör 254 km/h på natten på en motorväg utan nämndvärd trafik? :eek::rolleyes:

För länge sen hände detta.
Polisen sa till mig: Vår Saab gör 230km/h och du bara försvann, Hur fort körde du egentligen?
Jag svarade: Jag har ingen aning för jag kollade inte på hastighetsmätaren.
Jag trodde jag skulle få fängelse men jag klarade mig med 600kr i böter.

Kan tillägga att det hände 1986.

Kommunistsverige!

I det här jäkla kommunistlandet vi bor i lär han bli fastkedjad och dagligen rappad i fängelse resten av sitt liv. Hade han hotat någon till livet, utfört ett rån och varit drogpåverkad på cupen, så hade han väl fått villkorligt och 20 000 i ersättning!
Någon annan som stödjer min hypotes :banana?

Och med viltstängsel!!!:näsblod
Tänk på dem stackars djuren som måste stå på andra sidan stängslet och sukta efter en M3a :mad:
Ett av de bästa inläggen någonsin på detta forum :rofl:rofl:rofl

Last edited:
Ja i det läget undrar man ju om han blev glad eller irriterad när han fick reda på att han blev klockad i 254km/h... *f---n jag som trodde jag körde i 280, kan jag ta en vända till?* eller *woow, tack farbror blå nu behöver jag inte funder längre om min tuning fungerade*

I det här jäkla kommunistlandet vi bor i lär han bli fastkedjad och dagligen rappad i fängelse resten av sitt liv. Hade han hotat någon till livet, utfört ett rån och varit drogpåverkad på cupen, så hade han väl fått villkorligt och 20 000 i ersättning!

WORD! :tummenupp

Japp, jag håller helt klart med dig :D

Han tänkte inte ett skit då han stannade för polisen efter en sån resa. :dummer

jag kan tillägga att polisen hade stor razzia riktat speciellt på street racearna i Helsingborg

Polisen hade lazerkontroll, från 2 olika rondeller OVAN resp. väg
vid båda ställena, fanns det 3 mc poliser startberedda att sticka + att det fans ytterligare 2-3 mc poliser som spärrade anslutande vägar längre fram ifall någon ville sticka

Farbror blå har haft en hel del aktiviteter på sista tiden. Åker man för fort så åker man dit någon gång. Så är det. Nu har han i fall ett kvitto på att bilen går bra, minst 254km/h. Lite dyrt och jobbigt sätt att skaffa kvitens bara. :)

Kan någon förklara det här med tafikpoliser. Min svåger håller på lite lätt med Streetracing kring Trollhättan. En normal kväll får de röra sig ca. 20 mil för 2h race. Vart än de är så nog fan är polisen på jakt. Jag kunde förstå det om de raceade centralt där mycket människor fanns i omlopp men nu är de oftast i industriområden. Är det roligare att jaga bilar än att göra Kronogården beboeligt?

Är det roligare att jaga bilar än att göra Kronogården beboeligt?
ja man undrar ju hur polisen tänker ingentligen.. så fort det handlar om trafiken så lägger de ner alla resurser de har på att stoppa några fartsyndare.. men så fort det handlar om något allvarligt så läggs fallet ner.. har hört från en osäker källa att polisen jobbar nästan med provisionslön.. att de måste skriva ut ett visst antal rapporter och att det tas med när lönen ska förhandlas:S? någon som vet om det stämmer??

Kan någon förklara det här med tafikpoliser. Min svåger håller på lite lätt med Streetracing kring Trollhättan. En normal kväll får de röra sig ca. 20 mil för 2h race. Vart än de är så nog fan är polisen på jakt. Jag kunde förstå det om de raceade centralt där mycket människor fanns i omlopp men nu är de oftast i industriområden. Är det roligare att jaga bilar än att göra Kronogården beboeligt?

Kör mycket bilar olagligt i Kronogården? Annars förstår jag inte vad du vill att trafikpolisen ska göra där? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT