Åkte fast i 254 km/h

En gammal arbetskollega till mig fick 1 mån i finkan för fortkörning. Kom inte ihåg hur fort han hade kört men fort va de. Kan tilläggas att han försökte smita också.

Måste ha varit nåt jävla viktigt för att rättfärdiga den hastigheten.

Till trådskaparen: Skulle tro att det blir ett tag i finkan. Ett rätt bra tag.

Som lägst är det 144km/h över maximalt tillåtna hastighet personen har kört - bara det tror jag blir ett hyfsat fängelsestraff, visar det sig sen att personen kört ännu fortare på en väg med lägre hastighet så betraktas ju givetvis brottet som grövre.

Det lär bli fängelse för grov vårdslöshet i trafiken. Undra hur han tänkte..... :huvet

Hygglig bil iaf som gjorde 254kmh! I synnerhet som väl laserpistolen drar av några knyck också.

Fast jag vet inte om det är så mycket att bråka om, här inne. Dom flesta med en sporthoj har väl kört ungefär lika fort, iaf för att testa. Men sen finns det ju olika ställen att göra det på å andra sidan!

Det här var första bästa jag hittade, men 120-vägar finns visst.

i heela landet! :D och de flesta jag känner med sporthoj har kört över 250mk/h på allmän väg, kan lätt hända om man är flera ute och kör och eggar varandra lite. men med bil är det väl lite ovanligare.

Hygglig bil iaf som gjorde 254kmh! I synnerhet som väl laserpistolen drar av några knyck också.

Bmw M3, vet minst 2 till som blev av med kortet den kvällen

Har en gammal arbetskamrat som blev med kortet när han skulle köra Hbg - Kalmar

ligger o pressar 260 km/ när han ser en vägspärr.. när han stannar, så säger polisen. " vi var tvungna, vår omålade bil har legat efter i xx antal ml, men hinner inte ifatt"

han fick spika fruktlådor i 2 månader för detta + av med kortet i 10 månader (ja, endast 10 mån, detta var i början på 90 talet)

Alltid lika kul när moraltanterna börjar gapa för nån som kört för fort och torskat. Hur många har som ovan nämnt inte kört i 250 på allmän väg? Kan ju med säkerhet säga att om polisen skriver 254 km/h har bilens hastighetsmätare visat 270-280, och det krävs mycket bil för den hastigheten.

Det lär bli fängelse för grov vårdslöshet i trafiken. Undra hur han tänkte..... :huvet

Ja hur tror DU att han tänkte tänk efter själv när du sist åkte 240km/h påallmän väg,kanske inte var jättelänge sedan??

Har inte läst igenom om han åkte lika jävligt på50 elller 30 sträckor,dåkan han gärna sitta inne.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT