Åkt bmw 1000rr.

sabian

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
954
Nån som har varit ute och testat sin bmw 1000rr. Som har fått hem dom och har körbara vägar. Har beställt en själv är lite nyfiken som sagt. Har ju bara läst tester på hojen. Är ju oftast bara proffs åkare som testar cyklarna. Tänkte ett omdöme från en vanlig mc åkare.:)

Var ute igår på en tiomila runda.
Kör fortfarande in motorn, och varvar inte över 7000, men den känns helt underbar, chassit e grymt, och quickshiftern fungerar klockrent.

Har inga negativa synpunkter än. Åker bara å ler hela tiden.
Ska snart in på 1:a servicen, och jag väntar med spänning på resten av motorregistret.

Håller med , också kört c:a 15-20mil och den är som en dröm, jag är 183 och får äntligen plats ordentligt, på hondan får man ju knappt upp fötterna på fotpinnarna när det är svettigt i skinnstället, här finns en helt annan rymd. Som förre kille sa "Quickshiftern är en dröm", har aldrig haft någon som fungerar så smidigt och ljudlöst. Grymt bett i bromsarna, höll nästan på att flyga över styret när jag skulle testa bettet.

Japan, Japan vad skall ni hitta på, för just nu är ni hopplöst efter.

Är väl iofs ingen nyhet gällande japanernas utveckling. De ser vad som kommer, ser vad som inte funkar för pionjärerna och sedan bygger de det så att det funkar och inför det i sina produkter.

Nog om det, nu får ni ta och rulla på så att den där första servicen blir gjord så man får höra lite om hojens hela register =)

Är väl iofs ingen nyhet gällande japanernas utveckling. De ser vad som kommer, ser vad som inte funkar för pionjärerna och sedan bygger de det så att det funkar och inför det i sina produkter.

Nog om det, nu får ni ta och rulla på så att den där första servicen blir gjord så man får höra lite om hojens hela register =)

Fanns det mer:va

Håller med , också kört c:a 15-20mil och den är som en dröm, jag är 183 och får äntligen plats ordentligt, på hondan får man ju knappt upp fötterna på fotpinnarna när det är svettigt i skinnstället, här finns en helt annan rymd. Som förre kille sa "Quickshiftern är en dröm", har aldrig haft någon som fungerar så smidigt och ljudlöst. Grymt bett i bromsarna, höll nästan på att flyga över styret när jag skulle testa bettet.

Japan, Japan vad skall ni hitta på, för just nu är ni hopplöst efter.

Du får tänka på att cyklarna byggs utifrån tävlingsutförande och vad man sedan kan blåsa in i motorn. Jag tror då inte något företag designar supersport-cyklar för gatan.

Om japan ligger så långt efter förstår jag inte varför inte BMW vunnit alla race med utklassning redan i world superbike.

Tänk ett steg till

Om japan ligger så långt efter förstår jag inte varför inte BMW vunnit alla race med utklassning redan i world superbike.

Tänk ett steg till

Well, nu skiljer sig ju racehojarna bara en "liten" aning från gathojarna, dessutom har BMW inte varit med i cirkusen så länge.

Sur över att japshojarna inte längre är vassast? :D:D:D

Well, nu skiljer sig ju racehojarna bara en "liten" aning från gathojarna, dessutom har BMW inte varit med i cirkusen så länge.

Om du läser inlägget jag kommenterade så kan du se varför jag skrev som jag skrev. Om BMW skulle vart så överlägsna så skulle dem väl vunnit allt?

BMW tar aldrig én titel :)

Om du läser inlägget jag kommenterade så kan du se varför jag skrev som jag skrev. Om BMW skulle vart så överlägsna så skulle dem väl vunnit allt?

Haha, det har väl snarare med förarna att göra. Sedan är det en rätt stoooooooooooooooooor skillnad mot en tävlingshoj och en som man ska köra på Gata, brutal skillnad snarare sagt.

Sedan är det en rätt stoooooooooooooooooor skillnad mot en tävlingshoj och en som man ska köra på Gata, brutal skillnad snarare sagt.

Nej, i STK 1000 är det "knappt nån skillnad alls" på en S1000RR mot den som levereras till kund. Flera av de hojar som kommer stå vid Rosenhill i sommar är värre än det dom tävlar på :D I racet nu senast på Portimao så var den långt ifrån överlägsen mot Berger's CBR dessutom. SBK är dock en annan femma, men som inte känns relevant om man ska jämföra hojar.

vbg_snake skrev:

BMW S1000rr kom 1:a och 4:a under årets första tävling i Superstock1000. Kolla in worldsbk.com

Att jämföra hojarna i wsbk och gathojar har diskuterats till leda. Och fortfarande dumt!

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nweOUgsoRZs&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nweOUgsoRZs&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Du får tänka på att cyklarna byggs utifrån tävlingsutförande och vad man sedan kan blåsa in i motorn. Jag tror då inte något företag designar supersport-cyklar för gatan.

Tänk ett steg till

Du kan inte tänka så långt att det kan bero på vem som kör. Det är väl bara att titta på alla tester från England och spanien när de kört bana med 1000cc BMW har vunnit överallt. Även masterbike, kan väl inte bli mer rättvis test. I Tidningen fastbike dömer man ut suzukin som en föråldrad maskin som sett sina bästa dagar. Sätt Rossi på BMW´n så hade det nog gått bättre än med Corser!!

Du kan inte tänka så långt att det kan bero på vem som kör. Det är väl bara att titta på alla tester från England och spanien när de kört bana med 1000cc BMW har vunnit överallt. Även masterbike, kan väl inte bli mer rättvis test. I Tidningen fastbike dömer man ut suzukin som en föråldrad maskin som sett sina bästa dagar. Sätt Rossi på BMW´n så hade det nog gått bättre än med Corser!!

Läs /sök på nätet så kan du se hur mycket den redan vunnit ute världen:
24tim boldor 1 och 2 i superstock, flera banrekord på AMA seriens banor ,då helt standard, endast slicks monterade. Vann Hockenheims långlopp,standard osv....osv..
Jag älskar Honda, den är påställd och klar att köra, men jag väljer nog att puttra iväg på BMW, just nu helt ohotad i sin klass som standard hoj:tummenupp

Klart japshojarna e vassast, iallafall i tillförlitlighet!
Hade aldrig åkt bärgningsbil från jag köpte Bmw och inte heller har jag fått nån hoj återkallad från jag köpte Bmw!
Så det spelar ingen roll om dom är vassare på pappret, japan rules!

Du kan inte tänka så långt att det kan bero på vem som kör..

..just nu helt ohotad i sin klass som standard hoj:tummenupp

Helt rätt. BMW'n är värst på pappret, men frågan är hur det gagnar nån som ska köra den på gatan :D

Får hoppas det dyker upp nån vurpad till hösten, då slår jag till. Sen är det sak samma hur fort den går, den är grymt cool, har massa kul elektronik och är helt perfekt för en prylnörd som mig :D

BMW är dålig/Bmw är bäst

Åsså var vi tillbaka i denna uråldriga diskussion!!!

För att ha en motorcykel på gata i Sverige kan man köpa vilken 125:a som helst. Talar vi landsväg så kanske man vill ha lite mer cc.

Men vad är det som definierar en bra mc? Att den gagnar de som kör den på gatan, att den har mest hästkrafter, snyggast???

Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Vi är alla olika, vi andas alla luft, men vi älskar alla motorcyklar!

Både tidningar och människor kommer att tycka olika om vad som är bäst, så kan vi inte bara nöja oss med att det är roligare om vi tycker olika, kör olika hojar och är glada över den gemenskap vi kan ha som Motorcyklister?

Vem bryr sig om vad motorrad skriver, det är endast vad ett par personer tycker. Alla kommer bilda sig en egen uppfattning i allafall!

Jag beställde en S1000RR för att jag gillar iden och vad BMW står för, och det redan innan det fanns mycket skrivet. Sen tycker andra att andra märken eller modeller är bättre för dem, bra! Det är så det skall vara!

Vad som är bäst är individuellt. Vad du tycker kan aldrig bestämmas av någon annan än dig!

Så är inte BMW för dig? Synd, men det finns säkert nåt annat!

Tror du inte BMW är så bra som tidningarna säger, fine!

Det finns säkert dem som inte tycker din favorithoj är så bra som du tycker heller?

Men bryr vi oss? Nä, för allt vi vill är att köra hoj och ha kul!

Låt oss göra det istället för att tjafsa om strunt!

Service

Var ute igår på en tiomila runda.
Kör fortfarande in motorn, och varvar inte över 7000, men den känns helt underbar, chassit e grymt, och quickshiftern fungerar klockrent.

Har inga negativa synpunkter än. Åker bara å ler hela tiden.
Ska snart in på 1:a servicen, och jag väntar med spänning på resten av motorregistret.

Service när vilka mil ska den in.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...