Åker till Tyskland ikväll :)

Jag var ner till Tyskland i juni och köpte hoj.Jättetrevlig tripp och superseriösa
säljare.Jag åker lätt ner och köper hoj igen.Kolla upp all pappersexercis innan bara.Lycka till! :tummenupp

TukTuk skrev:
Härligt! Har du ork så redovisa gärna processen/totala import kostnaden när du hittat din hoj.

Tänker du köra hem den eller blir det släp?

Är väldigt sugen på en sådan trip...

Kom hem igår runt 03
Har precisi vaknat, trött,huvudvärk, sliten, Ont i hela kroppen mm.
Var det värt det? Klart SOM FAN att det var värt.

Kom hem med 4 hojar och en bil+släpp. Jag och mina 6 polare åkte ner med en minibuss. Jag och en till skulle köpa hoj resten följde me bara för spritens skull :fyllisar

Så här gick det till
Åker från Malmö 02:30
Anländer till Dortmund 11:00
Ringer dom som jag skulle köpa hojar av. 11:15
Eftersom dom inte skulle komma förren en tim går vi för att hitta nått att äta. Plötsligt hamnar vi i ett turkiskt område typ som chinatown. :hihi
Kebab, Döner,Falafel, baklava, sarma,pita (stavning) ja alla möjliga rätter. :Bugar

Vi går in på ett ställe och ska försöka beställa mat till alla eftersom jag kan lite tyska. Så där börjar med mit einz, zwai, drei bla bla bla känner mig riktigt på g när helt plötsligt börjar mannen som jag skulle beställa av skratta. :rofl
Va fan!

Jag frågar honom va e problemet?
Men det visade sig att han inte kunde tyska alls. Inte det minsta. För den restaurangen är det 99% bara turkar som äter.
Hmmm va fan ska jag göra nu. Jaaaaa jag kan lite Turkiska.
2 försöket:
Jag Merhaba han svarar Merhaba. Går bra ju
Jag försökte förklara me armar ben med att vi är hungriga och att två polare var alergiska mot mjölk. Hur det gick till e en helt annan historia. :rofl
Han ber mig sitta ner.
Polarna skrattar som fan
Ja nu kommer han ut från köket bär på tallrikar. bakom honom följer två 3 st till som bär på nått.
Tänkte va fan e detta. Blåsning på g eller. Jag sa att vi var hungriga men så här mkt mat har jag aldrig sett. Ja men va fan säger en polare ät och ha roligt låt det kosta hur mkt det vill.
Jag tittar på bordet framför mig MMAATTTTTTTTTT i stora mängder.
Tiden går medan vi sitter där och njuter. Shit jag skulle träffa dom ju. Springer ut sätter mig i bussen och drar till platsen där vi skulle träffas 2min med bussen. Kommer ditt alla väntar på mig. Jag skriker på eng att dom skulle följa mig. Gissa va jag gör? Jag tar dom till restaurangen :fyllisar
Det visade sig att alla var jättetrevliga killar. Vi sitter där bara ligger i dom sköna soforna när personalen bär ut hela bordet till köket. Ja hela bordet me all mat på. Snyggt plockat tänkte jag.
Musik började spelas nån turkisk.
Ut kommer 3st magdansöser.Va i helv.... Vakna nu tänkte jag. Vilken nota det skulle bli och hur fan lyckades jag beställa detta. Ja ja skit samma.
Efter en lång stund av skratt och dansande fick vi nog och skulle dra. Jag kallar på servitören för att fråga om notan. Han bablar och bablar men efter en stund fattar jag att han bjöd oss och ville att vi skulle komma igen när vi är i Dortmund. Vi tackar för oss och går ut me ett :hihi på läpparna. Klart vi gav duktigt me dricks.
Vi åker till ett stort tom parkering för att testa hojarna.
Medan vi gör det kommer en av dom fram till mig och säger att alla dom som jag skulle träffa e värsta polare och att dom e i samma mc-gäng\familj. Så sa han FAMILIA :rofl . Jag fick ett erbjudande jag ej kunde mottstå. Om vi köpte alla hojarna skulle vi få ett bättre pris.
Hmmmmm jag går och säger det till mina polare.
Ja men fråga honom hur mkt är dom villiga att sänka. Det visade sig att dom sänkte priset rejält.
Vi gör det grabbar. Vi tar in det i Swe och säljer skitet. Finns ju pengar att tjäna tänkte jag. Så det slutade att vi inte köpte alla hojarna men 4st blev det.
Hela procesen blev kort. Vi testade dom rejält denna gången kolla så att alla papper stämde, körde skitet ur dom. Clean alla var ok nån hade liten skrapa här o där men inget farligt.
Vi åkte till polisstationen tror jag. Såg inte ut som det. Fick skyltar och hela kittet.
Kom ut skakade hand me killarna och så var det hela över. :banana

Hur fan ska vi göra nu en minibuss 4 hojar men bara 3st som har mc-körkort.
Vi köper en bil :kocko med släpp. Jag frågar en av dom från familia :hihi var det finns bilhandlare. Han pekar bakom mig jag vänder mig om och där står med fetta bokstäver FALUD AUTOS :tummenupp.
Vi tackar för oss och drar till Falud. Kommer in där (parkering) och ser en fin vr6 golf. Priset e billigt men går det att få ännu billigare. Han sänker det lite men då säger jag till honom fixa ett släpp och du får 200 eur extra. Han tar upp mob och paff ett släpp kommer inom 10 min. Han bablar nånting på arabiska med sin kompis som hämtade släppet. Efter en stunds snack köper vi bilen och samma procedur som det var me hojarna. Papper, skick, prova. Till polisstationen med bilen och släppet. Handlaren följde me och fixade allt som vi behövde. Alla papper skyltar fick 3st en till släppet tror jag, men vi bryde oss inte om att sätta på den.

Lastar på hojarna och startar vårt resa mot Swe. :banana
Klart vi stannade för att lasta på spriten oxå, passa på medan man har släp. :hihi
Hojarna fick vi billigt hur billigt vill jag inte säga pga dom kanske kommer upp på blocket.
Alla som funderar på att åka ner gör det. Ta me gänget ha roligt se saker. Köper man inget skit samma festa. :fyllisar

När ni köper hoj ha koll på alla papper och att hojarna e ärliga och i bra skicka.
Pruta alltid :yoparty
Folk kommer försöka lura digmen det e bara att säga det rakt upp i ansiktet på dom. Om dom gör det. Men gör det på ett snyggt sätt, då kommer dom få respekt för dig och du blir bemöt på ett helt annat sätt.

Räkna ut hur mkt resan kommer kosta. Vi var 7st
1:Hyra minibuss
2:bensin
3:skaffa brobizz från någon (billigare)
4:45min färjan till putgarden. 100/person
5. mat o dryck
6. skyltar 180eur/st (tror jag )
Ja det var i stort sett alla utgifter.
Har räknat ut hur mkt resan kosta och det blir runt 3-500kr var
Ett råd köp sprit påvägen hem.

:rofl underbar historia

vad blev det för cyklar då

Härlig tripp JUH!!
Fan ny bränner juh pengarna i lädret än värre!!! GAAH
Vill ha hoj!!! :huvet

Benke skrev:
Härlig tripp JUH!!
Fan ny bränner juh pengarna i lädret än värre!!! GAAH
Vill ha hoj!!! :huvet

Tur e att alla hade sina bankkort med sig.
Men vi kommer sälja bilen,släpet + nån hoj.
Så tillslut tjänade vi på hela grejen :fyllisar

Herkules skrev:
Kom hem igår runt 03
Har precisi vaknat, trött,huvudvärk, sliten, Ont i hela kroppen mm.
Var det värt det? Klart SOM FAN att det var värt.

:tummenupp Fyfarre vilken skön story och gött att ni hittade vad ni ville!

Får bli Tyskland inför nästa köp... :banana

JiMpA skrev:
najs, vad fick ni ge för dom?
Som sagt priset blev jävligt bra men hur bra kan jag inte säga
pga kanske kommer nån hoj upp på blocket. :tummenupp

TukTuk skrev:
:tummenupp Fyfarre vilken skön story och gött att ni hittade vad ni ville!

Får bli Tyskland inför nästa köp... :banana

Jag åker kanske ner igen om nån vecka. Ja o polarna ska försöka hitta några till. Finns ju pengar att tjäna här + man har roligt som fan.

Sicken historia!!! Garvar arslet av mej tror jag..... :rofl :rofl :rofl

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...