Åker till London på onsdag/ Vad hitta på?

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Som sagt, pyser till LDN på onsdag och är borta till söndag. Ska iväg en sväng till Madame Tuss :va ? Annars är det inget mer planerat mer än att gå runt nere runt Piccadilly och alla butiker.

Tips på udda, ovanliga ställen som kan vara värda ett besök? Bra krog, nattklubb osv? :yoparty Eller andra såna där sevärdheter förutom Big Ben, Towern, LDN eye osv...

Ps:
Har sambon med mig, strippklubbar var tydligen inte aktuellt :gnissla

Som sagt, pyser till LDN på onsdag och är borta till söndag. Ska iväg en sväng till Madame Tuss :va ? Annars är det inget mer planerat mer än att gå runt nere runt Piccadilly och alla butiker.

Tips på udda, ovanliga ställen som kan vara värda ett besök? Bra krog, nattklubb osv? :yoparty Eller andra såna där sevärdheter förutom Big Ben, Towern, LDN eye osv...

Ps:

Har vart i London två gånger och tycker inte att varken Big Ben eller Towern var något speciellt.
Ska du åka upp i London eye får du nog stå i kö 60+ minuter..

Tycker att du däermot kan gå in på Harrod´s och checka in alla grejer. Även en stor leksaksaffär på tre våningar var rolig att kika in i.
Kommer tyvärr inte ihåg gator och sånt då det var några år sedan jag var där sist men försök iaf att hålla dig ifrån de "typiska" turistattraktionerna :)

Har vart i London två gånger och tycker inte att varken Big Ben eller Towern var något speciellt.
Ska du åka upp i London eye får du nog stå i kö 60+ minuter..

Tycker att du däermot kan gå in på Harrod´s och checka in alla grejer. Även en stor leksaksaffär på tre våningar var rolig att kika in i.
Kommer tyvärr inte ihåg gator och sånt då det var några år sedan jag var där sist men försök iaf att hålla dig ifrån de "typiska" turistattraktionerna :)

Har oxå varit i LDN förut men det var lägne sen. Har inte tänkt besöka Tower, det räcker o titta på håll. Harrods är tufft likaså Fortune & Mason. Hamleys dvs leksaksaffären i 5 våningar är alltid skoj att gå runt i.

Har oxå varit i LDN förut men det var lägne sen. Har inte tänkt besöka Tower, det räcker o titta på håll. Harrods är tufft likaså Fortune & Mason. Hamleys dvs leksaksaffären i 5 våningar är alltid skoj att gå runt i.

Ah, I see.
Å var det 5 våningar :näsblod
Man kanske ska ta sig en weekend och åka dit, kostar inte mer än 500 kr ibland för t.o.r. =)

Jag är helt såld på Imperial War Museum.

Klart värt en förmiddag. Om man gillar sånt. Tyvärr brukar ju frugorna sällan göra det.

Camden är the shit. Ta tuben dit. Då du kommer upp har du affärer o marknad åt höger, klubbar åt vänster.

Gillar The Fridge i Brixton, men vet inte riktigt hur fisförnäm bruden är, kan upplevas lite skitigt för vissa.....

TigerTiger, The Cube osv har du downtown, kan vara värt ett besök, är en del lokalbefolkning, och inte allt för mycket turister.

Walkabout är en kladdig, slabbig sörja av turister, kan vara värt o värma på om du gillar slabbhaken på Mallis.

Om vädret är ok och ni känner att ni vill göra något annorlunda, dra till Brighton. Tar en timme eller så med tåget, o är lätt värt det. Riktigt skön miljö.

HMV är gjutet om du gillar musik, där finns allt som släppts, o lite till. Alla musikaffärer här hemma kommer o kännas som Pressbyrån efteråt.

Plocka upp ett ex av Time Out när du landat, så har du stenkoll på vad som händer, eller surfa in på :
http://www.timeout.com/london/

Last edited:

Ps:

Ett tips är Science museum. Det låter kanske lite nördigt, men det är grymt! Det är typ 5 STORA våningar med massa tuffa grejer. Mycket teknik, motorer och medicin. Typ gamla tuffa bilar, skelett och annat skoj. Där kan man utan problem spendera en hel dag. Och om jag inte misstar mig så är det Gratis också! Suventionerat... =) Eller hur det nu stavas.

Sedan kan man åka och kolla i butiker och så i Oxford, det är väldigt mysigt där. Massa gamla fina hus. Ligger ju precis utanför London.

Det är väl lite mer ovanliga grejer kanske. Hoppas du får det trevligt, London är en härlig stad.

Jo... en sak till. I typ utkanten av London ligger Ferrari biluthyrning och om jag inte misstar mig försäljning. Kan ju vara kul att kolla in om man är intresserad ;)

EDIT: Jag kom på en till grej. En gång när jag var där så åkte vi och åt på Seventeen. Det är Jamie Olivers restaurang. Om det inte finns några lediga bord (vilket det nästan aldrig gör) Så kan man käka lite lunch i baren bara. en lite kul grej att säga att man har varit där.

Last edited:
:tummenupp Vilken flight åker du då? Själv landar jag på Gatwick, har hotel vid hyde park...Vad ska du hitta på då?

Tja en fråga,

Jag har bott i England, Vilket flygbolag flyger till Gatwick? Trodde inte det fanns någon bolag som flög till gatwick från Sverige, Eller mellanlandar du i Danmark??

Last edited:
Camden är the shit. Ta tuben dit. Då du kommer upp har du affärer o marknad åt höger, klubbar åt vänster.

HMV är gjutet om du gillar musik, där finns allt som släppts, o lite till. Alla musikaffärer här hemma kommer o kännas som Pressbyrån efteråt.

Håller med :tummenupp

glöm inte att pimpla mängder av Guiness Extra Cold som jag enbart sett på ett par pubar i London, grymt gott!

:tummenupp Vilken flight åker du då? Själv landar jag på Gatwick, har hotel vid hyde park...Vad ska du hitta på då?

Åker 1540 från Arlanda till Heathrow. Åker med klassen och har således ett helspäckat program av besök på allehanda naturvetenskapliga platser runt om i London. Bland annat National History Museum (inkl. IMAX-film), Hunteria Museum, Old Operating Theatre samt National Gallery.
Bor gör vi vid Regents Park.

Ha det så trevligt och jag hoppas på bra väder för bådas skull :tummenupp

Håller med :tummenupp

glöm inte att pimpla mängder av Guiness Extra Cold som jag enbart sett på ett par pubar i London, grymt gott!
Sant. Att bara besöka de klassiska Engelska pubarna är en turistattraktion i sig. Se bara till att de har liveband isf. Najsigt som fan!
:skål

Jag tycker också att du ska dra till Camden. Marknaden är väl rätt så skojsig första gången man är där eftersom det finns mycket grejer och mycket konstigt folk att se på :)
Sen finns det även en hel del mysiga/coola/bra klubbar/pubar i Camden som är väl värda ett besök oavsett om det gäller att bara ta en pint och en "English brekfeast" eller om man vill klubba och supa skallen av sig.

Jag har varit där tre gånger och kommer inte ihåg en enda hemresa därifrån :näsblod

Ps:

http://www.londontrocadero.com/ kan du kolla in, ligger i närheten av Piccadilly om jag inte minns helt fel ,,,, trevlig resa.

Personligen tycker jag att camden är sjukt överskattat, var där i ca. 1 timme sedan undvek jag det kategoriskt.

Nån stor (STOOOR) och välsorterad MC-butik i området då? Ska till England över midsommar (doningtons GP :) )

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8