Åker du original? Vad har du betalt för din båge?

Akra-Linkan skrev:
KTM 620 supercomp 2001. Köpt som enduro med supermotokitt orginal från KTM. 77.000:-

ISR 6-kolv 3500:-
ISR 14mm Huvudcylinder 1900:-
Portning 3500:-
Förlängt insugsrör/höjt
Kam 2000:-
Mikuni 42 mm 3800:-
Akrapovic helsystem i titan 7500:- (beggat)

Arbetstid?!?!

Vikt 127 kilo nästan full tank(rörken våg, vet ej korrektheten)

Effekt 62 häst.

Runt 100.000:- Tur man inte pröjsat för allt.

Slitdetaljer är en kedja, 1 drev + massa däck.

Hojjen har gått utan problem hitils. Just ja...led av för klena kopplingsfjädrar så den slirade lite. Bytte till Adventure fjädrar. Angenämt problem dock :rock

127kg! hur mycket har du plockat bort då? en 520 väger ju 122kg fulltankad och är nog bra mycket lättare. Kul ämne det här med vikten, alla vill ju ha så lätt hoj som möjligt. :p

DRPeter skrev:
127kg! hur mycket har du plockat bort då? en 520 väger ju 122kg fulltankad och är nog bra mycket lättare. Kul ämne det här med vikten, alla vill ju ha så lätt hoj som möjligt. :p

Jag har tagit bort blinkers :eek:

Hoppas du inte jämnför 640 och 620! Sens finns risken att vågen på rörken inte är så tillförlitlig. Va säger TomK? Brukar inte du väga upp grammen innan du packar in det i små påsar? :crash

En husa 650 -02 74000kr
pipa 5000kr
ny ram 5000kr
ett par hjul 6500kr
Det är vad jag betalt för min moppe
äch kom på att jag bytt broms pump oxå den gick på 3000kr

mr_rockster skrev:
Blir det samma KTM?! Har hört rykten om erbjudanden för andra märken.. ;)

njae, blir inte 380 igen iallafall...
vad har du hört då?
enda jag vet är att jag får en crf till ett "bra pris" vet inte hur bra detta pris är än bara.

edit: vertemati glömde jag..."bra pris" på en 600 racing har jag fått :tummenupp

Last edited:
Hörde att du fått bra pris på vertemati nämligen... Fast å andra sidan. Bra pris på en sådan 600 kan ändå vara rätt mycket pengar. Kostar väl 125 000:- ord pris va?

- Johan

rejser skrev:
njae, blir inte 380 igen iallafall...
vad har du hört då?
enda jag vet är att jag får en crf till ett "bra pris" vet inte hur bra detta pris är än bara.

edit: vertemati glömde jag..."bra pris" på en 600 racing har jag fått :tummenupp

Mcbudet skrev:
En husa 650 -02 74000kr
pipa 5000kr
ny ram 5000kr
ett par hjul 6500kr
Det är vad jag betalt för min moppe
äch kom på att jag bytt broms pump oxå den gick på 3000kr
ny ram? vad hände med den förra? :crash

Supermoto skrev:
EN KEDJA.... Hmmmmm....

Hoppas inte DU betalade för den, he he he :D

Inte konstigt kedjemarodör-raper tyckte den gick så fint. Du har ju plöjt ner en halv förmögenhet i den. Skönt att se att man får valuta för pengarna :tummenupp

Raper mannen slapp pröjsa för kedjan. Den hade nog gått 1500 mil med den kedjan.

Nu är det bara stoppa in en större vev så man får lite mer vrid!

Inget fel på min förra men det var enduro ramen, kastade på en prototypram från en cross -02 handbyggd stålram med tockare gods på vissa ställen och andra härdningar! = den bästa stålram som går att få tag på till husa! det finns 4st sånna 3st rullar i vm och em för cross och en sitter på min hoj!

DwD skrev:
ny ram? vad hände med den förra? :crash

Mcbudet skrev:
Inget fel på min förra men det var enduro ramen, kastade på en prototypram från en cross -02 handbyggd stålram med tockare gods på vissa ställen och andra härdningar! = den bästa stålram som går att få tag på till husa! det finns 4st sånna 3st rullar i vm och em för cross och en sitter på min hoj!
:bow

märkte du någon stor skillnad :confused:

Vågen stämmer rätt bra, åtminstone när jag och Heda står på den :D Vet inte om den avviker mer när det blir över 100kg på den :cool:
Akra-Linkan skrev:
Sens finns risken att vågen på rörken inte är så tillförlitlig. Va säger TomK? Brukar inte du väga upp grammen innan du packar in det i små påsar? :crash

Hehehehe, :bow :bow :bow

Flugvikt råKKar....

farmerlip skrev:
Vågen stämmer rätt bra, åtminstone när jag och Heda står på den :D Vet inte om den avviker mer när det blir över 100kg på den :cool:

mr_rockster skrev:
Kostar väl 125 000:- ord pris va?

jaha brottarpojken har viskat i ditt öra...

ja 125tusingar stämmer, - 22% fick ja den för.
rätt schysst rabatt egentligen men blir en bra slant ändå :eek:

Om ändå "brottarpojken" kunde lära sig att viska, här kallar vi han megafon-kim... :D

rejser skrev:
jaha brottarpojken har viskat i ditt öra...

ja 125tusingar stämmer, - 22% fick ja den för.
rätt schysst rabatt egentligen men blir en bra slant ändå :eek:

mr_rockster skrev:
Ligist tack! ;)... Jag har faktist jobbat i Trollhättan... sådetså! ;)

Hade varit kul att kollat på din Husqvarna när jag har svängarna förbi (blir ganska ofta med jobbet)

Gör inte det, för ditt eget bästa.. :D Dåvill du bara ha en.. :tummenupp

Marals76 skrev:
Hade varit kul att kollat på din Husqvarna när jag har svängarna förbi (blir ganska ofta med jobbet)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8