Okej! Här kommer en jämförelse

..
Motor: Husabergen kommer mer precis på en gång när man vrider på rullen, huskyn vill varvas. Huskyns motor mer lättkörd känns det som. Husqvarnan rasslar nog lite mer än bergaren. Annars så känns huskyns bättre ihopskruvad etc.
Husqvarna: ****
Husaberg: ****
Bromsar:
Bergarens bromsar e bra, ännu bättre känsla med -04:ans bromspump. Qvarnas bromsar är GRYMMA! Bästa jag känt.
Husqvarna: *****
Chassi: Bergaren e lätt och ganska smidig, Qwarnan vill bara lägga sig ner i kurvorna. Å andra sidan så e bergaren bergstadig (haha) rakt fram i höga farter där min husky vobblar lite.
Ekonomi: Bergaren e billig och "ready to race". Husqvarnan är också billig och "ready to race". QVarnan kostade väl ca 10 papp mer ny men du får med hur mycket delar som helst (typ. FP helsystem i titan, extra bromspump. Extra uppsättning däck etc. Ingen som inte sett det förstår inte). Andrahandsvärdet på bergare är kass, på husqvarna inte heller toppen tyvärr...
Husaberg: ***
Kvalitetskänsla/service: De behöver nog servas ungefär lika ofta (byta olja typ) men ventilerna får du ställa oftare på bergaren. Enklare att byta på bergaren helt klart. När man skruvar i plasten och så på bergaren så får man ibland dra och trycka lite för att få det på rätt plats, passformen känns "sådär" medans allt passar och så perfa på qvarnan. Allt känns bättreihopskruvat.
Husaberg: ***
Totalpoäng:
Husqvarna: 21
Husaberg: 18
Sedan så kan det ju vara så att jag e lite partisk. Ärligt talat så var jag skeptisk till qvarnan i början men ju mer man åker på den desto mer tycker man om den.
Supermoto skrev:
Åhå...
I stand corrected
Klart du måste ha en RR om den ska var i närheten av Husan
Kan du komma med en liten jämförelse?
Vad kostar 570orna nya, alltså vanlig och RR??