Åker du original? Vad har du betalt för din båge?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Åker du original eller vad har du gjort med din båge? Vet du vad du har för vikt/effekt förhållande ungefär? Hur många gånger har den "rasat" eller pajjat något annat än servicepryttar?

Min husky 570 är helt original. Har inte vägt den men den känns lättare än husan. 59 bhp innan den var inkörd och så. Det som har kostat är:

Bågen
Annan framlampa (som går lätt att montera när inte hastighetsmätaren är där): 500:-
Skydd till ljuddämpare (slangklämma+slang): 50:-
Skateboardhjul tillhjulaxlar: 100:-

Summa sumarum för mig. < 76000:-, då har jag även fått med lite extra ostar + hur mycket extra grejjer som helst...
 
100kakor för en sprillans R1 -01
12k för systemet, dyojet, kn.. 2k kanske =150,5 bhk
högvis med däck men det räknas knappast va?

115.000:-
 
Det är inte en vanlig 570va, ? något borde du gjort??

Eller, vad är det för hoj :fakta

Min e en 625-02 bytt plast samt sadelöverdrag
Shoppat till, motarhjul, beringerbroms, Doma helsystem

Thats it

(DEn känns tyngre än en Husa? *lol*

mr_rockster skrev:
Tjenare!

Åker du original eller vad har du gjort med din båge? Vet du vad du har för vikt/effekt förhållande ungefär? Hur många gånger har den "rasat" eller pajjat något annat än servicepryttar?

Min husky 570 är helt original. Har inte vägt den men den känns lättare än husan. 59 bhp innan den var inkörd och så. Det som har kostat är:

Bågen
Annan framlampa (som går lätt att montera när inte hastighetsmätaren är där): 500:-
Skydd till ljuddämpare (slangklämma+slang): 50:-
Skateboardhjul tillhjulaxlar: 100:-

Summa sumarum för mig. < 76000:-, då har jag även fått med lite extra ostar + hur mycket extra grejjer som helst...
 
CR500-99
22500:-
Köpt motardhjul+skiva, en annan ljuddämpare, höjt portarna.
Slutsumma ca 35000:- = Budgeträser. :tummenupp

Vikt/effekt=Tillräckligt för att hänga med och av.:skrämd

Två ras i år pga kolvnyp. Det går inte att toura med den här hojen, den ska rejsas. :D

Edit: Glömde berätta att jag har monterat en 65½! :D
 
Last edited:
KTM 525SX. Den väger 119Kg fulltankad. Jag vet inte effekt. Men jag tycker det räcker. Jag kör nog inte så mkt snabbare med mer effekt.

Mods: 17" fälgar, 4-kolvs ok, 320mm skiva, 6 växlar, byte av nål och huvud/lågfart-munstycke, höjt styre 30mm, barkbusters, hasplåt.

Vill ha: Hårdare fjädrar, helsystem, 540-kit, 5"-fälg bak, styrdämpare.

20 timmar, inga ras

Kostnad: ca <90K:-
 
Last edited:
Re: Re: Åker du original? Vad har du betalt för din båge?

Tom Byron skrev:
Det är inte en vanlig 570va, ? något borde du gjort??

Eller, vad är det för hoj :fakta

Hört talas om Husqvarna 570 RR/NOX?
 
Re: Re: Re: Åker du original? Vad har du betalt för din båge?

Jo, därför frågade jag vad det var för pryl han grenslat nu? 59bhp är inte logiskt ur en std 570 (verkar det som)

SM 570 RR skrev:
Hört talas om Husqvarna 570 RR/NOX?
 
Re: Re: Re: Re: Åker du original? Vad har du betalt för din båge?

Tom Byron skrev:
Jo, därför frågade jag vad det var för pryl han grenslat nu? 59bhp är inte logiskt ur en std 570 (verkar det som)

det sitter lite andra grejer än på std 570/610

"Fabriksprylar" eller vad man nu vill kalla det.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Åker du original? Vad har du betalt för din båge?

SM 570 RR skrev:
det sitter lite andra grejer än på std 570/610

"Fabriksprylar" eller vad man nu vill kalla det.
Det är väl en vanlig 570 mr_vurpster köpt på sig!?! Inte nån RR eller NOX.

Stämmer inte det Johan??
 
Re: Re: Åker du original? Vad har du betalt för din båge?

Det är en "vanlig" SMR 570 RR. Som den kommer från fabriken. FP helsystem, radialpump (till värstingbrembromsen), titanskruv, titanfotpinnar och sådant är standard. Man behöver inte köpa till massa extra lull lull. Skulle vilja bygga om växellådan så att 6:an blir lite högre men får se vad som händer...

- Johan

Tom Byron skrev:
Det är inte en vanlig 570va, ? något borde du gjort??

Eller, vad är det för hoj :fakta

Min e en 625-02 bytt plast samt sadelöverdrag
Shoppat till, motarhjul, beringerbroms, Doma helsystem

Thats it

(DEn känns tyngre än en Husa? *lol*
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Åker du original? Vad har du betalt för din båge?

BAH! Vilket förtal! Skulle jag köpten "vanlig" 570? .. Nää.. en RR är det.. Ska du köpan eller?

- Johan

Supermoto skrev:
Det är väl en vanlig 570 mr_vurpster köpt på sig!?! Inte nån RR eller NOX.

Stämmer inte det Johan??
 
Hurru SM 570RR... kom å åk med oss nån gång...ser ju att du bor i umeå, iof aldrig sett eller hört talas om dig

Is he a myth or...?
 
mr_rockster skrev:
BAH! Vilket förtal! Skulle jag köpten "vanlig" 570? .. Nää.. en RR är det.. Ska du köpan eller?

- Johan
Åhå...

I stand corrected :rodnar

Klart du måste ha en RR om den ska var i närheten av Husan :D
Kan du komma med en liten jämförelse?

Vad kostar 570orna nya, alltså vanlig och RR??
 
Har åkt över 300 mil utan problem, inga ras eller missljud. Har bytt batteri i hastighetsmätaren samt packboxar i framgaffeln men det har ju sin naturliga förklaring på en motard... :) Hojen är helt standard. Mina polare har också Husaberg och inga ras där heller. Jag törs nog flagga "rasrisk över" vad gäller Husaberg från -03 och framåt.
 
Köpte min Husa ny -99 för 63'. FE600E.
Köpte senare ett original SM kit för 23', fälgar, däck, fjädrar fram, kronor, brembo 4-pot, 320 skiva och distanser och axlar för att få dit det. Har inhandlat ett 13mm huvudcylinder sen dess oxå, 10mm hade inte tillräckligt med kapacitet för det stora oket.

Saker som har gått sönder.
Vattenpump hjul, 60 kr.

Lyckades få kamkedjan hoppa över ett kugg på vevaxelsidan en dag på g-åsen oxå :brynad

Saker som jag har kört sönder.....haha....kedjestyrare, packboxar x 2, handtagskydd, sadelöverdrag, spot lyktor, ett pilot sport bakdäck, batteri.
Sen har jag böjt bakramen oxå, men den böjde jag tillbaks.

....och en massa däck, en del kedjor med drev och olja har ju gått åt :D

Så min husa har varit snäll på rasfronten, 4 år sommar som vinter, still going strong and faster than some of the örebro 650's :tummenupp
 
KTM 380sx -02 ny men höstpris 49000:-
17" hjul
Beringer broms
Doma rör + ljuddämp
V-force insug
bytte till 5" fälg på bakhjulet
sänkning + ren stötdämpare
handskydd
smygportning av cyl....0:-
en hög med drev 36, 38, 41, 42, 45 kugg
2 framdäck, 5 bakdäck har gått åt

ger nog ca 55hk på hjulet, vikt ca 100kg

med allt smått o gott ca 80 fiskar :skrämd

varför räknade jag ut detta :confused:

men det är en grymt kvick och snabb hoj :tummenupp

och resultatet blev ju bra :D
 
xr650r med org motard kit 95000, big gun 4500,nytt framlyse,blinkers,handtagsskydd, etc
runt 103000 gick leksaken på,, fan va stålar nu när man tänker på det :eek: :skrämd

dålig tråd :D

vikt 125kg uppskattat, effekt runt 55hk på bakhjulet :confused: måste bänka å kolla


det är juh en XR så den pajjar inte :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top