Åkande i helgen som varit?

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Tjena!
Jag bor i Stockholm och tog igår (söndag) årets första tur. Det blev helt enkelt E4an halvvägs till Nyköping och tillbaka. Bra klädd så jag frös inte en enda sekund. Däcken blev varma efter nån mil och greppet i backen var mycket bättre än förväntat. Hur kul som helst..... :tummenupp

Ville bara veta om det är nån annan tok som redan börjat?

mecka ihop hojen i söndags,
tog en tur på ca 400 meter.
svinkallt och med nya däck så släppte det så fort man nudda gasen.
Men jag e glad ändå

tog en runda på 1 timma igår, höll mig inom stan och industriområden och övade lite bakhjul, rätt behagligt väder må jag säga. Synd att det blitt kallare nu denna veckan.

Åkte en sväng till gamla stan (från söder) i fredags. Kändes fint, hojen startade på andra kicken (Honda)... :)

/fredde

Premiärturen!

Kaparn skrev:
Tjena!
Jag bor i Stockholm och tog igår (söndag) årets första tur. Det blev helt enkelt E4an halvvägs till Nyköping och tillbaka. Bra klädd så jag frös inte en enda sekund. Däcken blev varma efter nån mil och greppet i backen var mycket bättre än förväntat. Hur kul som helst..... :tummenupp

Tjaba jag bor Mariestad och tog också min premiärtur igår. Kändes sjukt skönt att vrida på rullen igen :hihi . Mindre kul att snön yr idag dock :4skrika .

Kaparn skrev:
Tjena!

Jag tog premiären 10 feb i år....
Sen har det fortsatt med ett par turer när det varit fint väder.

JKay skrev:
Jag tog premiären 10 feb i år....
Sen har det fortsatt med ett par turer när det varit fint väder.

Bra gjort....
Du är mao en riktig karl! Efter en vinters hoj-bud i storstan har jag blivit gammal och trött....så minusgrader orkar jag inte me längre....

Kaparn skrev:
Bra gjort....
Du är mao en riktig karl! Efter en vinters hoj-bud i storstan har jag blivit gammal och trött....så minusgrader orkar jag inte me längre....

Riktig karl vette fan... :hihi
Mer en pojkspoling i vuxen kropp! :tummenupp

Sen va det inte minusgrader när jag körde den 10 feb och det va ju KLAR fördel....iofs inte plusgrader heller som va ngt att tala om. Men gött va det!
Lite svalt om fingrarna va det nog allt....

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D