Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ha med någon form av ID handling så blir de nöjda....
Jag har rest mycket inom EU med bara körkortet, de enda som grinar är i de nya Schengenländerna i östeuropa där de inte insett att muren har fallit...
...och tyskarna kan vara lite buttriga på flygplatsen - det är ju ett auktoritärt land där man normalt inte ifrågasätter myndigheters och företags påhitt (gissa vad glada de blir när en svenne kommer och bråkar om självklarheter).
Efter ha talat med polisen så ser det ut som att jag inte behöver sjunga små grodorna
Det var tveksamma till att jag skulle behöva ett pass, det är flygbolagen som vill ha pass menade de, de kunde inte komma på att det skulle vara någon påföljd ifall jag var utan pass då vi är med i EU, dock så kunde det vara bra att ha ett ifall det händer något men svenska ambassaden kunde nog styra upp saker om det skulle vara så men jag tänker inte bråka med polizei på fyllan eller dylikt så det går nog smärtfritt.![]()
Faderkakan flyger till Polen en gång i månaden i jobbet. Han har alltid någon ursäkt till varför han inte har passet med sig (trots att han har det, för att se hur bra allt babbel om gränsfria EU egentligen funkar), och muttrar något om EU schengen och hela köret.
Men det är faktiskt så att EU är gränsfritt, det är bara det att just Sverige vägrar att fullt ut EU-anpassa körkortet.
Skulle bara medborgarskapet finnas på det svenska körkortet så behövdes inget pass!
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |