Åka-tråden!

Cbr600Ny

Ny medlem
Gick med
18 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
Honda
Tjaaaaa

Besikta Hojen igår i norrköping kl 9:50 . Var svin kalt på vägen :crash ,, var lite orolig men de gick med blankt papper ,, skönt nu får vi köra grabbar ;):rock
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
satan vilken aktivitet det är här ,, jag har iaf kommit en bra bit nu , bränt alla fästen så nu är det bara puts + lite färg , sen är det äntligen dags för montering av besten :)
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
satan vilken aktivitet det är här ,, jag har iaf kommit en bra bit nu , bränt alla fästen så nu är det bara puts + lite färg , sen är det äntligen dags för montering av besten :)

Hörru, vad är det för best du bygger egentligen.. Mycket hemlighetsmakeri tycker jag! Fram med bilder på bygget..! Jag förväntar mig däcksrök och eldsflammor!! Snigelspåren skall synas från balkongen när du passerat! :)
 

Hedi

Living to ride, riding to live baby
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
nån som kan polera. jag har en heldel dött kryp på hojen sen förra säsongen.gsxr shit on the face.jpg
 

Cbr600Ny

Ny medlem
Gick med
18 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
Honda
Det är ju skit väder hela tiden :(

Ni som har kört ett par gånger finns det ingen grus på vägarna ?????:confused:
 
Last edited:

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
nån som kan polera. jag har en heldel dött kryp på hojen sen förra säsongen.View attachment 359157

1.
Kör in hojen i dushen.

2.
Blöt frugans badlakan (funkar även med trosorna beroende på storleken på hennes bakdel:D) och lägg den på hojen.

3.
Vänta.

4.
Tvätta med bilshampo samt svamp +avfettning.

5.
Köp något polermedel och vax tex från sonax.. finns på mekonomen.

6.
Ta frugans finaste kofta och gnugga lite med polermedel... lite autosol kan oxå funka på flugor som inte vill ge sig.

7.
Vaxa med dina silkes kalsonger...

8.
Varförihelvete gjorde du inte detta förra året innan flugjävlarna hann torka in??? Och glöm inte att vaxa skiten regelbundet nästa år!!!:huvet

9.
Ta en ÖL!:fyllisar
 
Last edited:

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
1.
Riktigt bra tips från CMXI :rock

Jag "glömde" tvätta hojen hela förra året :dummer
Fick inte bort dom när jag skulle tvätta den inför försäljning så köparen fick dom på köpet!
Det är REJS med flugor på hojen FFS :7peta
 

Hedi

Living to ride, riding to live baby
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
1.
Kör in hojen i dushen.

2.
Blöt frugans badlakan (funkar även med trosorna beroende på storleken på hennes bakdel:D) och lägg den på hojen.

3.
Vänta.

4.
Tvätta med bilshampo samt svamp +avfettning.

5.
Köp något polermedel och vax tex från sonax.. finns på mekonomen.

6.
Ta frugans finaste kofta och gnugga lite med polermedel... lite autosol kan oxå funka på flugor som inte vill ge sig.

7.
Vaxa med dina silkes kalsonger...

8.
Varförihelvete gjorde du inte detta förra året innan flugjävlarna hann torka in??? Och glöm inte att vaxa skiten regelbundet nästa år!!!:huvet

9.
Ta en ÖL!:fyllisar


haha du är sjuk..men jag ska nog prova ändå låter inte så jätte dumt faktiskt :banana
men det är status o ha massa fluger på biken va, då syns det att den har gått fort. och det sista förslaget lät bäst, ska prova det oxå.... paaaaaaaaaaarttteeeeeeeeyyyy SCOOOOOOOOOOOOOOTER POOOOOOOOOOOOOOWER
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Det verkar som om jag har bättre puts på min banhoj än ni har på era gatcyklar.. SkÄrpNing! Det finns ju risk för att jag blir kallad putsbög. :7peta

Tycker några av er kan komma ut på tisdagsträningarna framöver också.. 17-20. FuLL FarhT :yoparty
 

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Hej alla glada! Kan någon fan här svetsa rostfritt?
Skulle vara snällt :) behöver inte va proffsigt!

XoXo
 

risten

braapp braapp
Gick med
13 Feb 2012
Ort
LKPG
Hoj
Yamaha XT660X
Bryschaan jag vet nog en som kan ordna det som jag kan höra med.. Har jag för mig vi snacka om det någon gång? Men va vad det som skulle svetsas nu igen?
 

Aldén

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2011
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 - 2006
Jag känner en som är sjukt billigt på att svettsa, han svetsar allt och det blir sjukt snyggt ;)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Hörru, vad är det för best du bygger egentligen.. Mycket hemlighetsmakeri tycker jag! Fram med bilder på bygget..! Jag förväntar mig däcksrök och eldsflammor!! Snigelspåren skall synas från balkongen när du passerat! :)

det är ju bara uppfräschning av gsx:en
sving + dämpare , framgaffel + fälgar med bromsar ,, renovering av elsystem mm ny lack ,, tyvärr hann man ju inte med motorn i år , men det kommer ju snart en säsong till :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top